NM i Ypäjä, Finland

Adressen är: www.hevosopisto.fi
Där finns lite olika saker på engelska och finska. På finska så gå titta på MUUT PALVELUT och där JALOSTUSORIT.
Där finns Kelmi ocj Jaime, finlands mycket fina avelshingstar, finnhästar:)

Det kan nog bli fler än väntat, Ypäjä har förlängt anmälningstiden till på måndag (!) eftersom Luhmühlen stängde ** för alla utom de som redan var anmälda i ***.

*lånar svarsknapp*

Någon som vet varför så få av de svenskar som står med på Ridsports-sidan startade? Var ju bara drygt hälften av de som stod med på sidan som sen stod med i startlistan.. :confused:
Och avgörs själva NMet i **? Är * bara en vanlig klass?
(bara så ni vet så leder Anna Hassö * med sin sjuåring, den finaste hästen jag vet.. :love: :love: :love:)

Gaaah, de hade visst ändrat namnen på Ridsportförbundets sida nu.. *sorry* Men det stod många fler namn innan, lite juniorer & sånt.. :confused:

Det var en hel del skadade hästar med folk som i vissa fall avanmälde sent som gjorde att de blev så få.

* är NM för juniorer och YR och klassen vanns av Anna och Pops.

Japp, jag vet, Plopsie är underbar! :love:
Okej, misstänkte väl att det var något sådant som satte stopp för en del..tråkigt.

Hur många CNC* måste man rida för att starta CIC*? Jag trodde det var 4 st. Linda Carlsson har bara ridit 3 med jättebra resultat men om hon inte kvalat rätt undrar man hur står till med landslagledningens koll på ekipagen??

Nix endast 2 st, FEI har ändrat kvalreglerna så man behöver 2st CNC* till CIC* och 2 st CIC* till CIC** och så här står det på FEI ´s hemsida At least one CIC** för att rida CIC*** :confused:

OK! Undrar varför det var så få YR som red NM verkar mest vara en tävling för juniorer?? Eller gäller det att ha de rätta kontakterna? Kul för Anna Hassö, hon är super!!

Nej det är nog mer att inte så många vill åka till Finland, det är för långt för dom flesta som bor i sydsverige.

Andra år som Finland haft NM har nästan förbundet fått tvinga dit personer att rida.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Samtidigt som EM har pågått i Frankrike har även NM gått av stapeln i Ypäjä, Finland. De svenska ryttarna kommer hem därifrån med fem...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förutom EM i fälttävlan har även NM ridits i finska Ypäjä med avgörande under söndagen. Sverige fick med sig fem medaljer hem, varav tre...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 823
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 885
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar