Niveau 1136

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare foxy_nico
  • Startdatum Startdatum
F

foxy_nico

Hej..

Jag undrar om ni vet något om hingsten Niveau 1136 då vi har bäteckt vårt sto. Undrar om det kan bli nådot fint....(vad tror ni[kommer bilder och stam på Zantana{stot}och Niveau{hingsten}])

Zantana
Zantana har gått 1,40 och är f:1992... brun med två vita bakstrummpor... 163 cm hög..
efter martini-magini

Niveau 1136
Född 2003
Brun, 168 cm
Premierad AB 2007
I avel från 2007
Uppfödare: A. Bengtsson, Helsingborg
Ägare: Mikael Nolin, Förslöv

Bruksprov 4 år
Exteriör: 8 7 8 8 7 = 38
Gångarter: 8 7 8
Hoppning: 8 8
Härstamningspoäng: 1
Lämplighetspoäng: 1
Hoppindex: 18,0

Emmerton Emilion Wellington Nimmerdor - Patty
Ramirha Farnese - Fiance
Lersinaa Nimmerdor Farn - Ramonaa
Dersinaa Lucky Boy xx - Tersinaa
Revolution Voltaire Furioso II Furioso xx - Dame de Ranville
Gogo Moeve Gotthard - Mosaik
Gazelle Castello Callaghan - Unika
Polona Unesco - Pola
För mer info... skriv i gästboken

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Niveau 1136

Hej..

Jag undrar om ni vet något om hingsten Niveau 1136 då vi har bäteckt vårt sto. Undrar om det kan bli nådot fint....(vad tror ni[kommer bilder och stam på Zantana{stot}och Niveau{hingsten}])

Zantana
Zantana har gått 1,40 och är f:1992... brun med två vita bakstrummpor... 163 cm hög..
efter martini-magini

Niveau 1136
Född 2003
Brun, 168 cm
Premierad AB 2007
I avel från 2007
Uppfödare: A. Bengtsson, Helsingborg
Ägare: Mikael Nolin, Förslöv

Bruksprov 4 år
Exteriör: 8 7 8 8 7 = 38
Gångarter: 8 7 8
Hoppning: 8 8
Härstamningspoäng: 1
Lämplighetspoäng: 1
Hoppindex: 18,0

Emmerton Emilion Wellington Nimmerdor - Patty
Ramirha Farnese - Fiance
Lersinaa Nimmerdor Farn - Ramonaa
Dersinaa Lucky Boy xx - Tersinaa
Revolution Voltaire Furioso II Furioso xx - Dame de Ranville
Gogo Moeve Gotthard - Mosaik
Gazelle Castello Callaghan - Unika
Polona Unesco - Pola
För mer info... skriv i gästboken

hej vad kul för dej.

Ett tips är att ringa eller maila till Mikael (ägaren) och prata med honom. En mycket trevlig person som säkert berättar om hinsten. Enligt honom har han ett mycket trevligt temperament.

kl
Det kanske är en dotter/son eller lillasyster/bror som har startat tråden..

Du kan hitta lite mer information om Niveau på flyingeshemsida.. Där har du bild och info om honom.. han har också en egen hemsida som du hittar om du söker på hans namn ute på google..

Har du ngn bild på ert sto?

kl
Det kanske är en dotter/son eller lillasyster/bror som har startat tråden..

Du kan hitta lite mer information om Niveau på flyingeshemsida.. Där har du bild och info om honom.. han har också en egen hemsida som du hittar om du söker på hans namn ute på google..

Har du ngn bild på ert sto?

Såg nu att trådskaparen är 13 år och rider sin mammas hopphäst som jag förmodar är nämnda sto:)
Vill väl förmodligen ha lite mer information och lite funderingar kring vad det kan bli för avkomma:idea:

Inte vad jag kan hitta, alla kan starta 140 men alla tar sig inte runt och det är ju det som är det intressanta kan jag tycka. Men iallafall lite poäng från 120 eller 130 cm hade man ju kunnat förvänta sig om man valde att starta 140?

/U

Inte vad jag kan hitta, alla kan starta 140 men alla tar sig inte runt och det är ju det som är det intressanta kan jag tycka. Men iallafall lite poäng från 120 eller 130 cm hade man ju kunnat förvänta sig om man valde att starta 140?

/U

Ja lite underligt.. håller med dig. Men kan det vara så att damen har sina placeringar/starter före 03 med den person som står som ägare på ridsport.. för hos ASVH är det ju en annan person som ägare vilket troligen är den nuvarande ägaren?
Vet ju att blup har saknat en hel del info innan så det kans ke helt sonika inte rapporterats in?

Jag har lite bilder på Zantana men kan inte lägga ut bilder på buke(vet inte hur man gör)... zanna gick 1,40 får VÄLDIGT många år sedan men vet inte exakt när..... mamma köpte henne n'r hon var 10 år nu är hon 16 så vet faktiskt inte.... jag undrade mest bara vad ni tror att det hade kommit ut för någon sött liten krabat.. och om ni hade någon anning om ni hade sätt honom hoppas (tävla då).. har liksom hittat all fakta jag behövde för att välja NIveau... nej det är inte zanna som är min mammas hopphäst jag rider utan en ostartad valack med cortez som farfar..
Fler frågor bara skriv..
Mvh Denise

jo, Blup är inte helt att lita på.
Det fattas info och avkommor till både höger och vänster.
Min häst har gått 130 hopp,LA dressyr och lätt fälttävlan med plac,men enligt "internet" så finns inga resultat.
Konstigt för all fälttävlan,även deb ska reggas.
Och det finns flera hästar som det "saknas" avkommer på.
Om man vill ta reda på information,så är det nog bäst att börja ringa runt..:D

jag vet inte om hon tagit några placeringar i 1,40 vet bara att hon är startad i det med det var längesedan hon ens tävlade minst 6-8 år sedan..har ingen koll på det med dom högre höjderna.. tävlar bara lokalt änsålänge med min ponny och snart på stor häst..:bow::bow:

Niveau är efter Emmerton,som vann det holländska mästerskapet i år.Dvs hollands SM. Kompisen har en 5-åring efter Emmerton som är jätterfin,hoppar mycket lätt och rör sig smidigt och lätt.

exakt vad jag menade lite tankar om vad det blir för föl

okej tack.. vet rätt mycket om emmerton och voltier

jo, Blup är inte helt att lita på.
Det fattas info och avkommor till både höger och vänster.
Min häst har gått 130 hopp,LA dressyr och lätt fälttävlan med plac,men enligt "internet" så finns inga resultat.
Konstigt för all fälttävlan,även deb ska reggas.
Och det finns flera hästar som det "saknas" avkommer på.
Om man vill ta reda på information,så är det nog bäst att börja ringa runt..:D

det är väldigt jobbigt! Jag söker ju avelssto samt ett ungsto och det är jätte svårt när man ska kolla upp meriter och släktens prestationer mm så stämmer inte blup.se informationen..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka