Niveau 1136

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Casper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 3 504

Casper

Trådstartare
Kommer han stå tillgänglig på flyinge eller var någonstans?? någon som vet priser efter honom?

Sv: Niveau 1136

Enligt Flyinges hemsida så kommer han att stå där, deras fullständiga hingstprogram kommer ut v 9 (alltså denna vecka) så då lär nog priser stå med!

Hej!
Ska bara säga att det är en fantastisk häst. Underbart temperament bra gångarter fick 989 på 3-årstestet och slår alla i sin hoppning.
Jag ska själv ha honom till mitt sto.
Har hörts det rycktas om att Bratt/Fredriksson också ska andvända honom till sina ston. Det tycker jag säger en hel del....

Såg att Henric Ancarkrona ska tävla honom och de ska satsa på Falserbo och unghäst-VM.. Vem har ridit honom tidigare?

Senast ändrad av en moderator:

Mikael Nolin ! har han sålt honom (för han ägde väl hingsten också?) eller har han kvar honom med låter honom vara i Flyinges regi ?

Tror bara han ingår i deras program och att han fortfarande ägs av Mikael...

Jag blev bara så förvånad att Mikael själv inte skall tävla honom. Jag såg ekipaget på championatet och de var helt underbara. Speciellt under ärevarvet ! Det syntes att de gillade varandra alldeles speciellt.

I vilket fall som helst så tycker jagg Flyinge har gjort en ordentlig uppryckning. Många fina hingstar där iår. (fast ju nu kommer man inte åt den delen på deras hemsida) så man vet ju inet vilka som försvinner.

De som är med på deras hemsida för år 2008 är de som ingår i programmet. Sedan tillkommer det några nygodkända, samt Black Coffee, Niveau, Careful och Iowa. Jag kommer in..

Ha, vad knasigt, nu kom jag också in. För fem minuter sedan så saknades meny-raden !

Är du säker på att ingen av de gamla faller bort ? I så fall måste man ju säga att de *verkligen* har ett bra program iallafall på hoppsidan.

Inte av de som står med under avel 2008. Etrusco och Cathageno är ju borta t.ex så några har fallit bort..

Vem är hingstansvarig på Flyinge ? Någon som vet ?

Tack för svaren om hingsten jag frågade om, någon som vet ngt mer om honom? alltså hur han är i temperamentet o liknande? Hur hög va han?

En riktigt läckerbit i alla fall! *mums*

Supersnäll och cool. Står hemma i stall med ston ston, leds i grimma och grimskaft helt lugnt till och från hagen.

När Niveau var 3 mätes han till 167cm, men han har växt. Jag skulle tippa på 169cm. Det är inte från nu det senaste året som han har växt klart.
Han är så super att ha och göra med. Litar på sin ryttare till 200%
När han är i hagen hemma hos Micke går han med bara vanliga eltrådar och ston på båda sidorna i hagen. Det är inte många hingstar som är i aveln som kan det.

Inför bruksprovet var han och tränade hos Helena Hugosson. Micke bad Helena att ta fram alla dem värsta hinderna hon hade, mur vattenmatta grind ja allt.
Men Niveau red in som om det inte var något konstigt med det. Han till och med hoppade en oxer när där var en katt som lekte mitt i hindret.

När Niveau var 3 mätes han till 167cm, men han har växt. Jag skulle tippa på 169cm. Det är inte från nu det senaste året som han har växt klart.
Han är så super att ha och göra med. Litar på sin ryttare till 200%
När han är i hagen hemma hos Micke går han med bara vanliga eltrådar och ston på båda sidorna i hagen. Det är inte många hingstar som är i aveln som kan det.

Inför bruksprovet var han och tränade hos Helena Hugosson. Micke bad Helena att ta fram alla dem värsta hinderna hon hade, mur vattenmatta grind ja allt.
Men Niveau red in som om det inte var något konstigt med det. Han till och med hoppade en oxer när där var en katt som lekte mitt i hindret.

Va roligt =) ja han va i allafall en sådan häst som väckte mitt intr eller hur jag ska säga. Alla har långt ifrån det där lilla extra, men han såg och verka va trevligt ju:)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
Fordon Enligt listor ska vi ha A-mått 984 på förtältet. Tydligen ett udda A-mått då det inte finns några begagnade till skapligt pris. Men...
Svar
1
· Visningar
313
Senast: cassiopeja
·
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 078
Senast: Kirre
·
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 723
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka