nintendo 64?

Sv: nintendo 64?

SNES står för SuperNintendo

NTSC är jag lite osäker på.

Spelen är skitroliga på SNES, men vill man ha 3D-grafik så får man välja N64 istället. Men Mariospelen är så mkt roligare på SNES tycker jag, jag är mkt för såna plattformspel :love:
 
Sv: nintendo 64?

Jag får hem mitt 8-bits idag:banana: Mina kusiner har haft det på lån i 10 år:D Nu ska det spelas.

Har en gamecube hemma också och det är kul men inte lika kul som 8-bits eller Supernintendo:love::love:
 
Senast ändrad:
Sv: nintendo 64?

ååååh, nintendo!! me like me like. nu blev jag spelsugen. har ju faktiskt super mario galaxy hemma till wii.. kansek måste spela lite ;)
 
Sv: nintendo 64?

:D va avis jag blir, min SNES är hemma hos min mor i Sthlm, jag VILL SPELA!!!
Har suttit o kollat olika spel, jag måste köpa lite andra spel jag hade förut som jag aldrig fick slutföra för mamma sålde allt :mad:

Men spelet ska jag ändå hämta i september när jag ska fira min födelsedag hemma där :D
 
Sv: nintendo 64?

Är wii så bra som den verkar vara?
Jag är sugen på wii men låter lite dyrt med tillbehör m.m. samt begränsat med utbud :(
 
Sv: nintendo 64?

SNES är Supernintendo. Är inte så insatt i varför de förkortar på det viset.

Men Nintendo 64 har inte klumpiga kontroller eller tunga. Då hatar jag verkligen Nintendo GameCubes kontroller. Fy fan för dom :mad: Jävla klossar.
 
Sv: nintendo 64?

Vanliga 8bit brukar de ju förkorta med NES också. Så S ett framför i NES kommer väl av Super iaf!
 
Sv: nintendo 64?

Jo vi älskar det både pojkvännen och jag. Köpte det direkt när det kom ut. Kontrollerna är ju dock dyra (minns inte vad de kostade till ex. gamecube som jämförelse) men vi har köpt en extra så vi kan spela tillsammans. Det är en mäktig känsla att man kan bli svettig och anfådd framför ett tv spel! :D
 
Sv: nintendo 64?

hmm blir nog för min del å leta efter super nintendo, har hittat ett men det var väldans dyrt:S 2000 men då va det med :

Super Nintendo konsol
- 2st handkontroller
- Multi-out kabel
- Ström-adapter
- Antennsladd
- Alla orginalpapper och manualer.
- Super Mario World
- Super Mario Kart

Någon som fattar vad multi out är? någon som kan detta tv spels språk haha
 
Sv: nintendo 64?

SNES står för Super Nintendo Enterteinment System.

NTSC är den amerikanska motsvarigheten. Den är lite annorlunda utformad. Dom har 60htz, svenska har 50htz och japanska 65-70htz.

Sambon bekräftade att det endast är styrspaken som man brukar få byta på dessa kontroller.
 
Sv: nintendo 64?

Multi-out är röd-vit-gul sladden som gör att man har spelet på AV-kanalen. Ungefär så.
 
Sv: nintendo 64?

Jag vill ha Donkey Kong 2 & 3!

Mitt favortispel till vårat SuperNintendo är Lejonkungen och Donkey Kong :love:
 
Sv: nintendo 64?

säger som föregående, satsa på ett gamecube.
finnsa massor av mario till dem
Nyare och bättre grafik än 64a lite mindre handkontroller, vikten har jag dock ingen aning om.
 
Sv: nintendo 64?

Lejonkungen har jag aldrig spelat, men jag ska införskaffa Donkey Kong 1-3 en dag, helst snart eftersom priserna håller på att gå upp på SNES-grejer!!!

Vad gör man i Lejonkungen? :p
 
Sv: nintendo 64?

jag har 2st ica kassar med nes spel hemma som ligger och dammar, dock är konsollen borta,
eeh skänkes väl bort mot avhemtning om jag hittar på dem antar jag?
 
Sv: nintendo 64?

Jo tack, men auktionerna på tradera rusar iväg lätt i pris så jag undviker tradera eftersom det lätt blir överpris för bara kasett, ok om manual och kartong medföljde men det gör det inte och det kostar alldeles för mkt, då köper jag hellre spelen på andra ställen till ett billigare pris än Tradera.
 
Sv: nintendo 64?

Åååh. Lejonkungen!! Det hade vi, men inte längre, för vi körde fast och nån lurade lillebror/mig att byta bort det mot nått annat spel när vi var småå.. :cry: saknar det nu!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 554
Senast: TeamLundVer
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: lytesout95
·
Utrustning Är det en ny trend att ha en padd under nosgrimman? Det dök upp reklam i mitt fb-flöde häromdagen, och nu ser jag att flera har det på...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp