nintendo 64?

lillsmurfagirl

Trådstartare
dess handkontroller ser lite klumpiga ut?är dessa tunga?:p vill ha ett tv-spel där det finns supermario spel, finns det några fler konsoller(eller vad det nu heter) som har detta utom wii
 
Sv: nintendo 64?

Vi har ett gammalt Nintendo 64 och jag tycker INTE kontrollerna är klumpiga, snarare mycket sköna att hålla i
 
Sv: nintendo 64?

tänkte mer på hur tunga dom är?(är till en släkting som är sugen men som har lite svaga händer så det får inte vara tungt..)

jag tänkte det gamla där supernintendo dom ser små ut?men grafiken kanske inte är den bästa?
 
Sv: nintendo 64?

Kontrollerna är mycket lätta men lite annorlunda utformade. Jag tycker att det är ganska skönt grepp på dem, men det är mycket individuellt. Jag tror att det är lite beroende på hur stora händer man har också. Det är för övrigt bara Nintendo som gör Mario-spel. Och gillar man det och inte vill ha ett Wii (helt förståeligt :angel:) så är 64:an bra :)

Grafikmässigt är det klart att äldre tv-spel inte håller samma standard som dagens tv-spel (grafiken är ju också olika från spel till spel). Men bara för att det är lite kul plockar jag fram mitt 64 ibland.
 
Senast ändrad:
Sv: nintendo 64?

Kontrollerna är inte alls tunga. Lite svåra att spela med innan man vant sig. Supernintendo är skit kul! =) hehe
 
Sv: nintendo 64?

Jag tycker att 64:as handkontroller är grymt sköna :)
 
Sv: nintendo 64?

Finns inte Mario till Nintendo Gamecube?

I övrigt älskar jag 64 och spelkontrollerna är sköna.. och väldigt bra som vapen att använda på motspelare. :D
 
Sv: nintendo 64?

Då får jag vara lite tvärtom och säga att jag tycker inte alls om kontrollerna :p De är inte alls sköna och jag får ont i tummen efter ett tag... Tycker mer om PS2/PS3-kontrollerna och X360's kontroller. Men eftersom du pratade om Nintendo så tycker jag att Super nintendo har bättre kontroller + ännu mera nostalgi :D. 64:an och Snes har roliga spel, men det kan ju vara ett alternativ. :)
 
Sv: nintendo 64?

Jag äääälskar mitt N64, Zelda Ocaina of time är högst på listan över spelade spel :love:
Dock så är mina handkontroller väldigt slitna..
OT; någon som vet vars man kan hitta nya? :)
 
Sv: nintendo 64?

Super Mario spel finns till varenda Nintendo konsol som har kommit ut, någonsin. Inklusive Gameboy! :) Ska kunna räkna upp vartenda ett. Nintendo är de bästa som fiiiinns... :love:

BlackRose: Kontrollerna till N64 tillverkas inte mer. Enda sättet att få såna är nog att kolla på typ Blocket eller Tradera, eller kanske i någon spelbutik där de säljer begagnat.
 
Sv: nintendo 64?

Risken med att köpa via nätet är att dem med största sannolikhet är lika slitna som mina, har kollat diverse spelbutiker som säljer begagnat, och alla i samma skick :cry:
 
Sv: nintendo 64?

Nejdå, det finns många som tar hand om sina grejer och har samlat på sig. Vi har nog 8 N64-konsoller och dubbelt så många kontroller. Alla i bra skick. Någon har vi dock bytt ut gummit på. Sambon samlar ju på konsoller och har ju tom orginalplast för varenda pryl kvar.

Man kan somsagt byta ut gummit i dom. Hittar min inget sånt så kan man kanske köpa en kontroll och så bygger man ihop två halvslitna och får en hel ;)
 
Sv: nintendo 64?

Supernintendo, en gammal version har massor av Mariospel :love:
Bra kontroller, mkt lätta! Jag har en konsol, som jag aldrig kommer sälja.

Men det är verkligen inte 3D-spel som N64s Mariospel är. Deras kontroller är inte tunga eller klumpiga vad jag kan minnas.
 
Sv: nintendo 64?

Jag har faktiskt ett gammal hederligt Nintendo 8-bitars hemma, (Det allra första, den som ser ut som en grå liten verktygslåda) med 2 st fungerande kontroller och massor av spel.
Till den konsollen finns ju faktiskt 3 Mario spel! Super Mario 1 minns ju alla, där man bara kunde springa fram och tillbaka och hoppa :rofl:

När Super Mario 3 kom ut blev det ju e sabla liv, då var det ju "3D" bakgrunder och man kunde springa BAKOM om del föremål! :eek::D Ett klart favvospel.

BlackRose: Håller med dig ang. Ocarina of Time! Vet inte hur många gånger jag har varvat det! :love:
 
Sv: nintendo 64?

Skriver under på det om Zelda ;)

Håller fö med övriga talare... mycket sköna och lätta kontroller till 64an.
 
Sv: nintendo 64?

Åh, älska 8-bitars! *nostalgisk* Vårat funkar ibland... och vårt supernintendo är trasigt. Men Mario är liksom Spelet med stort S!
 
Sv: nintendo 64?

:bow:
Jag har SMW1 och Allstars till min SNES, helt :love:
Och jag är i färd att köpa fler spel nu när mamma äntligen hittat konsolen, i september ska jag ta hem den o spela sönder den :D
 
Sv: nintendo 64?

hittade en annons om supernintendo men fattad einte:p

Super Nintendo SNES NTSC KOMPLETT

Vad är snes för något?

fast spelen kanske är roligare på nintendo 64..
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 554
Senast: TeamLundVer
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: lytesout95
·
Utrustning Är det en ny trend att ha en padd under nosgrimman? Det dök upp reklam i mitt fb-flöde häromdagen, och nu ser jag att flera har det på...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp