Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Ida_81

Trådstartare
Jag hade egentligen tänkt använda casilius på mitt sto... men dom visar ju aldrig upp honom. han är bara utomlands och tävlar, annars älskar jag hans blod.. men nu börjar jag vakla tack vare detta.. kanske borde lägga Nintender på mitt fina heartbeat-casa grande-zeppelin sto... Vad tror ni om det? Och hur ser avkommorna ut efter Nintender? vet ju att det finns en hel drös av dom så berätta nu hur dom är!!! jag vill gärna lätta upp typen och få lite längre ben på avkomman! Råd tack :)
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Jag har en superfin två-åring e Nintender - Palestro vd Begijnakker - Lys de Darmen men har är tyvärr väldigt liten. Han är annars söt som socker, ok typ och rör sig väldigt bra!
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Jag har också samma funderingar, behöver en hingst som lättar upp och har bra galopp. Har. Funderat på både casilius och Nintender.
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Mmmm fast om nintender lämnar smått så återgår mitt val till casilius.... jag vill ha hästar runt 170 för jag själv är ganska lång plus att jag gillar när dom ser lite "pampiga ut"... har även cohiba och bravour i bakhuvudet.. Fridshem har du sett casilius live? jag har bara sett han på film och pratat med Lotta west ang honom. sett en superfin avkomma i danmark oxå!
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Nej jag har tyvärr inte sett mer än de få filmer som finns ute samt film från när han visades på bruks. Har varit i kontakt med Lotta, men inte fått något mer att gå på. Rent extriört gillar jag casilius mer, men är rädd för stort och tungt. Hur såg avkomman ut?
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Blev tipsad om att cartier skulle passa mitt sto, ge lätthet, elasticitet, mkt bra galopp och trav. Fast jag vet inte vad jag gillar honom? Verkar som han användes lite föregående säsong trots att många talar gott om avkommorna
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Om du har facebook så sök på lotta west och kolla på hennes bilder! Lyckas inte infoga nån bild tyvärr... casilius är ju väldigt lätt i typen så att avkomman ska bli tung är jag inte rädd för! Han hoppar ju så lätt, ser ut som om han väger 50kg.. det dom brukar säga är att casall-avkommor kan va lite långsamma i hoppet men att dom har mycket kapacitet!
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

cartier har många fina avkommor men vissa har varit lite svåra i munnen vet jag... sen är han väl något dyrare oxå?
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Jag tror det får bli casilius till Dammen stoet och Nintender till Robin z stoet. Den största osäkerheten med Nintender just nu är att hans avkommor verkar få en tråkig galopp enligt mig. Skulle behöva luftigare och större galopp, då det inte är stoets starka sida
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Ja va kul... casilius morfar väger guld i mina ögon :banana:
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Jag var på Westlife´s visning i Enköping, förra helgen.
Såg både Nintender, Casilius och Vivaldi K.
Vill du ha långbent, så är väl Vivaldi ditt självklara val?
Jag älskar ju Contender i alla lägen, för jag har stora långbenta ston.
Mitt val är självklart: NINTENDER :love:
Stor, vacker, mörk och särskilt hans positiva inställning till hindren.
Gjorde att jag föll pladask. :bow:
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Åh vad kul att få lite info från visningen, Dammen stoet väntar faktiskt en Vivaldi fölis om ett par veckor :) Hur var nintenders skritt och galopp. Såg du Casilius?
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Knapp!

Puttar upp denna tråden och hoppas att det finns någon som kan berätta lite mer om Nintenders avkommor. Någon som har någon? Kanske ska visas på 3-årstestet?
Nintender är i mina ögon väldigt intressant, men jag har ingen erfarenhet av vad han nedärver, jag söker en väldigt komplett hingst som även nedärver storlek. Hur stora är era avkommor?
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

När jag läser den här tråden igen. Så tänker jag på Bravour. Emsan, visst har du en Bravour-avkomma? Han verkar lämna lätta, stora hästar med mod att hoppa och bra gång, för att vara hopphingst. Jag vill också veta mer om Nintender-avkommor. Har vi INGA här på Buke?
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Hur många här har dräktig med Casilius? Min tog sig och jag väntar spänt på att lilla bebis ska titta ut!!!!!
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Han har 27 dräktiga om jag har räknat rätt, har dok ingen aning om det finns ngra fler stoägare bland dessa dig här på buke
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Se där ja :-) Var ränkar du ut detta? :-) på språngrulla eller via Westlife?
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Tack.. spännande! Hörde att vissa hade problem med att det inte blev dräktigt men min tog sig iaf på andra försöket! :-) Hörde oxå att han har bra sperma men att han lämnar lite varje gång av seminstation... men det är ju inte mängden som gör det ;-)
 
Sv: Nintender avkommor... Hur är era bebisar?

Jag tyckte att det såg ut som om hans dräktighet absolut var helt okej. 75 % dräktigt är väl att betrakta som godkänt.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 581
Senast: pastejja
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 620
Senast: Jealle
·
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 660
Avel Behöver lite råd, nya tankar och tips om hingst till mitt sto e Cortez- Amiral- Nepal. Hon själv är visad som treåring med 998678 och...
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp