Ni (vi) med vita hästar --> Tävlingsschabrak!

Seabaz

Trådstartare
Jag undrar vad ni med vita hästar som tävlar dressyr har för färg på schabraket vid tävling?

Jag vill inte ha vitt schabrak, för hur mycket jag än står och skrubbar min häst kommer han aldrig bli bomullsvit liksom....

Visa gärna bild från tävlingstillfälle, jag är i valet och kvalet om jag ska ha mörkbrunt schabrak eller Creme med brun kant.

Kommer själv ha en brungrå kavaj med bruna sammetsdetaljer och brun ridhjälm... Vore snyggast med det mörkbruna schabraket men bör man ha ljust på tävling? Är det någon slags "oskriven regel"?

Sv: Ni (vi) med vita hästar --> Tävlingsschabrak!

Jag har alltid haft för mig att man måste ha vitt fast man kan ha annan färg på kanten och passpoalen..

Man FÅR ha vilken färg man vill, men när man tävlar dressyr så äre vitt som gäller, basta! :p
Vitt med nån snygg brun passpoal kanske?

sist jag tävlade dressyr hade jag ett helsvart schabrak

Varför inte ett beiget eller lattefärgat schabrak? Det skulle jag tycka var fint på en skimmel :)

Jag har alltid svart eller rött shabrak beroende på vilken gren. svart till dressyren å röt till hoppning

Nu tävlar inte jag men om jag gjorde det så skulle jag bara ta ett av de finare schabraken som jag har. I nuläget är det två grå, ett ljusare och ett mörkare, ett marinblått, ett creiserosa med brunt kantband och ett kamel/sandfärgat med rosa fläta som jag har att välja mellan.

Så jag hade alltså tagit ett snyggt schabrak oavsett färg, mörkt eller ljust schabrak kvittar för mig sålänge det är fint och inte vitt.

jag har ett naturvitt schabrak - så ser hästen nästan vitare ut än schabraket:) har även ett med bruna/latte kanter som förvillar lite

Jag har ingen skimmel nu, men jag tävlade en vit ponny som lutade åt knabstruper föurt ( hon såg ut som lilla gubben på rumpan :D). Då hade jag alltid ett grått schabrak som skimmrade lite och grå kavaj. Har fortfarande grå kavaj och har ett vitt schabrak med grå kant på min bruna häst. :)

min kritvita skimmel är jättefin i cremefärgad med brunt eller marint kantband. ser extra vit ut.

annars är ju marinblått mer silverpp jättefint på en vit häst men det passar ju inte till dina kläder öht.

Jag har kört på cremefärgat schabrak med starka färger på passpoalen.
Men eftersom det var mycket brunt i övrigt på utrustningen tycker jag absolut du ska ha ett creme
med brun, beige, olivgrön pp, suupersnyggt på en skimmel!

Egentligen tycker jag det är snyggast med vita schabrak på tävling, men inte på skimmlar... De ser mest smutsiga ut. På min skimmel hade jag ett svart med silver"fläta" som kantband. Jag hade svart sadel, träns, stövlar osv och alla spännen+sporrar var silverfärgade. Så vi var bara vita, silvriga och svarta- ja, jag är matchningsfanatiker! :angel:Var jag tillräckligt nervös var jag nästan vit i ansiktet också :D

såklart du kan ha en annan färg! :D ngt snyggt o stilrent schabrak, välj den färg du tycker passar. :laugh: svart med guldpasspoal tror jag skulle vara superfint på din pålle :love:

Skimlar är snygga i mörkare färger, vi hade tex mörkt grönt som mossgrönt till vår ena skimmel den andra hade mörkt blått, båda jättesnyggt. Men andra färger, även svart är snyggt:idea:

Har svårt för skimlar pga att de så lätt får dessa pissgula fläckar:( Man får se upp så inte färgen man väljer förstärker ev pissgult som man inte fått bort:angel:

Finns inga fläckar som inte går att få bort har jag lärt mig under mina 8 år med skimmel :devil:

Men jag förstår vad du menar.

aprilia: Vi ska rida dressyr fredag och engelsk ridklass på lördag, då kommer pålle antagligen ha svart schabrak med strasspärlor på kantbandet ;)
Fast vi får se, jag tar med mig schabrak:

svart med strass
Creme med brunt kantband och ljusblå pp (jag har ljusblått i min tävlingsskjorta kom jag på nu)
Mörkbrunt schabrak med guldpp

Jag brukar ha ett grått schabrak som matchar min kavaj :)
Min flugskimmel ser bara smutsig ut om jag har ett vitt schabrak.

M-oaa

Har inga bilder på den här datorn, men första tävlingsschabraket var ett lejongult eller senapsgult eller vad nyansen heter, med vinröd och vit pp/kantband. Till det lindor i samma gua nyans. Alltså tänk inte gult som i gult utan mer.. ja senapsgul kanske.

Sen fick vi ett nytt som vi inte ens hunnit använda, det är creme/latte/beige aktigt med vit eller om det var silver fläta runt om.

Vita hästar ska inte ha vitt schabrak tkr jag, creme blir inte heller bra om inte hästen är kritvit. Vitt schabrak med mörk blev inte heller bra på min iaf, såg ännu gulare ut än i helvitt.
Jag hade marinblått schabrak på min när vi tävlade då kavajen också var blå. Har nu en mörkgrå/svart kavaj och ska då självklart ha svart eller mörkgrått schabrak när jag börjar tävla min nya skimmelpojke (han är 2 år nu:angel:)
Jag tycker absolut du ska ha schabrak som matchar kavajen (brunt:love:)

Pixbox är nere så jag har tyvärr inga bilder:(

Ljus häst= mörkt schabrak
Mörk häst=ljust schabrak

Tycker jag blir finast :)

Liknande trådar

Utrustning Måste fråga er vad nu tycker.. det var så att jag mådde lite dåligt och tröstshoppade för ett tag sedan, köpte då inför come backen på...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: Iaraphel
·
T
Utrustning Jag har länge vart ute efter ett vitt tävlingsschabrak till min dressyrsadel. Men alla jag har hittat har vart så osmakliga att jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 389
Senast: Tebazz
·
Dressyr Här kommer ännu en klädsel-tråd. Om den ska ligga på utrustning flyttas den väl, och om någon nyligen ställt samma fråga och jag missat...
Svar
15
· Visningar
4 815
Senast: Mountains
·
O
Dressyr Ni som tävlar dressyr, använder ni vantar när ni tävlar? Tycker ni att det är okej att rida utan, eller är det ett 'måste' för er...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 452
Senast: _Twilight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar