Ni SOM vet..!

N

Nissen_89

Hej jag är en 15 årig tjej som rider en FD travare ( Varmblod).. Jo det är så här att vi ska hoppa på sönda 30 CM bara för att han inte är van. Jag är den som inte pricis är duktig på att hoppa.. Vi har aldrig hopp tävlat förut vad bör man tänka på ifall man har en häst som inte har hopp tävlat förut?

Nissen

Sv: Ni SOM vet..!

För det första: Ta det lungt och ha roligt.
Ta det som en träning (vilket jag antar att du gör), det viktiga är inte resultatet (att ni nollar) utan att ni har en trevlig ritt. Det är det viktigaste för en häst då den annars kan bli negativ till att komma ut i fortsättningen.

Sv: Ni SOM vet..!

Jag har juh tävlat dressyr med honom 1 gång tidigare men det var förra året i maj nån gång då.. Detta är juh på hemma plan så att sejja så han kommer juh känna igen sej mm.. Så klart att vi tar de som en träning..! Vi hoppade i måndas och det gick bra hoppa 65.. Så jag tror inte att han kommer att tycka de e så konstigit iaf.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 398
Senast: Strandad
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 102
Senast: zarmino
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej, Mitt namn är Evelina Esbjörnsson, jag är 30 år gammal och har mångårig erfarenhet av hästar samt hundar. Jag söker nu ett...
Svar
0
· Visningar
1 173
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka