Ni som testat cerazette..

Halali

Trådstartare
Hjälp! Tagit dem en gång tidigare och slutade då pga biverkningar, fick så mycket finnar. Tänkte ge det ett nytt försök så här några år senare, började typ mensdag 2, och har nu blött i 17 (!!) dagar! Kommer snart ha galopperande järnbrist och slemhinnorna gillar inte att va instängda så länge :p

Tror ni man ska ge upp eller försöka lite till? Förra gången var det inte alls sådana problem, hade bara lite skvättblödningar då och då. Nu är det mycket hela tiden :( blir så less, tål inga andra p-medel, testat ALLT.
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Enligt min gynekolog är det bara att ge upp, eftersom det kommer bara strula igen. P-plåster,p-spruta, hormonspiral?
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Jag har ätit Cerazette i ... 6 år nu.

När jag började fick jag blödningar som varade i ca 2 månader i streck.
Därefter har jag haft blödningar 2 ggr på 6 år. Den första var typ ett halvår efter att jag börjat med pillren och den andra blödningen var nu i början av december.

Jag är kanonnöjd!
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Jag har Jaz, hur BRA som helst. På mig har det inte skett några som helst biverkningar alls. Och min hy har blivit så otroligt mycket bättre. Älskar det :)
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Testade Cerazette i ca 3 månader, men var tvungen att ge upp. Hade mellanblödningar mest hela tiden. Ohållbart!
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Jag fixade inte cerazette och la ner när jag hade blött i 14 dagar..testade igen senare efter några månader men det var samma sak..kroppen blev helt kaos
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Ge upp. Jag bet ihop och blödde konstant i 4 månader, innan jag bytte.
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Kan inte ta med östrogen pga att jag har haft flera blodproppar, tål inte svagare gestagenpreparat (får cystor på äggstockarna) annars hade jag kört på hormonspiral.. Testade det 9 mån och hade ett helvete. Då återstår cerazette som tar bort ägglossningen helt, eller kondom osv.. Kört utan ett tag men ville åt att få mindre mens, har bara 14 dagar när jag inte blöder mellan gångerna och har superont så det är ett helvete varje gång :(

Så tänkte att jag skiter i om jag blir finnig, det tog ju ett tag innan jag blev det sist så tänkte att då kör jag så länge jag står ut.. Men att blöda non stop va ju liksom inte tanken!

Tack alla som svarat, verkar va väldigt olika hur man reagerar..
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Ge upp. Jag bet ihop och blödde konstant i 4 månader, innan jag bytte.

Det va tålmodigt!! Jag försöker peppa mig själv att hålla ut en karta.. Annars har jag ju lidit så här långt i onödan tänker jag ..
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Jag blödde konstant på alla olika 6 p-piller jag provade, totalt hade jag mens i två år... Sen gav jag upp hela p-piller projektet. Hoppas det går bättre för dig ön för mig, jag var visst ett specialfall...
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Vad tråkigt för dig att det inte funkar.. annars är ju Cerazette super för oss som inte kan eller får äta östrogenpiller.
Själv har jag tagit Cerazette i snart fem år och blöder ingenting öht *hallelujah*, men om du har sådana problem nu så kommer det nog inte bli bättre tyvärr. Just om Cerazette har jag hört många kunniga säga att det antingen fungerar perfekt från första veckan eller så funkar det inte alls tyvärr..
 
Senast ändrad:
Sv: Ni som testat cerazette..

Jag provade, småblödde (brunt jätte mysigt blod helatiden...) i 9 månader innan jag gav upp.
 
Sv: Ni som testat cerazette..

testade... blödde 5 dagar, blödningsfri 3, sen blödde 5 dagar... and so on! Direkt det tog slut med dåvarande kille så slutade jag!
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Jag har haft också haft Cerazette och fick som många andra mellanblödningar hela tiden. Fruktansvärt irriterande och till slut var det bara att ge upp.
 
Sv: Ni som testat cerazette..

De funkade inte för mej heller. Gick över till p-spruta, fungerade i ca 1år sedan va bröt helvetet loss med kraftig acne på ryggen.. Har aldrig haft en finne på ryggen i hela mitt liv förut och har fortfarande lite problem med det framförallt vid ägglossning nu några år efter att jag inte använder p-medel alls.
Jag kommer aldrig använda nåt medel igen, min karl får snällt använda kondom och det har blivit en vanesak och och inte det minsta omständigt. Det fungerar faktiskt över förväntan.
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Jag får också cystor, men jag får dem av cerazette också, men hur ser det ut med p-spruta? Är det för lågdos, samma med p-plåster?
Jag får cystor vad jag än tar tyvärr, just nu äter jag yasmine och det håller sig ganska lagom ändå. Mer kan jag inte begära tyvärr (om jag slutar har jag det ännu mer bara)
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Precis som hos flera andra så var det mycket hemskt långa blödningar i början för mig.
Men med lite pepp av min barnmorska så fortsatte jag och är nu så när som helt blödningsfri.

Ätit i kanske 4-5 år och nu får jag ca 2ggr per år en liten miniblödning i några dagar, dåligt humör och någon finne. Hårväxten har blivit lite snabbare (detta kollade jag upp och det är flera som har som biverkning) men det är absolut ingen katastrof utan man får raka sig något lite oftare. Det är dessutom bara snabbare inte ökad eller nåt sånt skumt.

Att gå från blödningsstrul och massiv PMS med alla andra preventivmedel (känns som det enda jag inte testat är p-spruta och sprial) till detta är helt otroligt underbart.

Minns tyvärr inte hur länge det var blödningsstrul i början men det var åtminstonde flera månader (enda sättet jag kunde klara det var med menskoppen <3).

Sen hade jag efter att ha testat massa olika p-medel hos min gamla barnmorska gett upp och kört med kondom i något år men alla p-medel hade strulat till kroppen så mycket att det aldrig återgick till någon hormonbalans utan det var PMSstrul och blödningar härs och tvärs då också.

Cerazette slätade över detta och gjorde allt hanterligt igen. Tål nog inte östrogen överhuvudtaget tror jag.
 
Sv: Ni som testat cerazette..

testade i ca 2 månader.. blödde mest hela tiden lite smått så jag gick tillbaka till vårdcentralen och tog kontakt med läkare som skrev ut p-pilleren jag haft förut igen då barnmorskan vägrade pga propprisken. Läkarna tyckte att det var okej att jag åt det jag mådde bra på.
 
Sv: Ni som testat cerazette..

Blöh, cerazette... Provade innan jag blev gravid. Konstanta blödningar så
Gav upp. Sen när det var dags igen fick jag bara använda minipiller pga amningen, så fick cerazette igen. Kanon, inga blödningar alls. Tills att jag glömde hämta ut nya så fick hoppa över en månad. Började om på den mensens första dag, fick konstanta blödningar igen. Suck!

Har nu exlutena, funkar för mig som vanliga p-piller. Inga mellanblödningar eller nånting. Så nä, jag är verkligen inget fan av cerazette...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 050
Senast: Sassy
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 015
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp