Skriver här för jag vågar inte starta en ny tråd... Det har blivit värre och värre sista tiden. Stallchefen snackar skit, försöker spela ut vissa mot varandra och sen låtsas hon att hon inte vet något och då ska man försäga sig. De som stått där längst, runt 10 år, har fördelar, slipper utsläppen tex. Jag köper bort mina och därför får jag 3 st i månaden fast det är över 10 hästar med minst en människa per häst så egentligen behövs det inte. Det är svart o pengarna går rätt ner i hennes ficka.
Nu till det riktigt obehagliga. Jag får skulden för ALLT som händer i stallet. Ligger en påse på golvet är det mitt fel, någon som sorterat sopor fel så är det direkt jag som får sms:et. Det kommer nya regler varje vecka som skrivs i en chattgrupp, går inte hålla reda på allt så stökigt är det. Det ABSOLUT värsta är att min häst behandlas sämre. Han har aldrig på sig täcke fast jag betalar för täckesservice, han blir lämnat ensam både i stallet och ute och ingen bryr sig om han. De här som stått där länge och stallchefen lägger sig i allting vad jag gör och vad jag inte gör, de har till och med tagit dit potentiella medryttare bakom min rygg som fått kolla på min häst. De frågar hela tiden om de får låna han till att rida ut osv jag säger nej och då blir det rent aggressivt polisförhör. Jag mår psykiskt dåligt nu och hästen lider. Jag hoppas nån ser detta och kan puffa mig i rätt riktning....
Byt stall så fort som möjligt. Är väl inget att fundera över.