Ni som slutat rida

Sv: Ni som slutat rida

Nepp, jag fixar allting själv, alla dagar i veckan. Man får se till att planera sin tid.. ;) Sen är det ju lugnt schema när man läser på universitetet. Jag kanske har skola tre dagar i veckan, max 4 h per dag. Så det är jätteskönt, man kan alltid vara i stallet när hovslagaren kommer osv. Sen har jag ungefär 1000-2000 sidor text per kurs som ska läsas och läras in, men det kan man ju ta när det passar tidsmässigt.

Allt (precis aaaaallt) står i hörnet bakom dörren i vardagsrummet och lite här och varstans i lägenheten:angel:

Enda jag sålde när jag slutade med häst var min ca 4 månader unga hoppsadel.
Dressyrsadeln hänger prydligt på dörren. Jag spar allt tills vidare, vill inte sälja då det är fina grejer!

Bra att ha en vacker dag, eller nåt.:p

När jag slutade rida så slängde jag sånt som var trasigt osv. Men saker som kunde vara till nytta igen sparade jag, och 9 månader efter jag slutade började jag igen.. Så då var jag ganska glad att jag hade grejorna kvar!

Ursäkta att jag fortsätter på trådkapet, men handlar inte det ganska mycket om det ekonomiska också, fast du kanske inte är så insatt i det om dina föräldrar betalar mycket och så? Du kanske inte vill svara på det men jag tycker bara att det vore intressant att veta om du har någon insikt i hur det fungerar att plugga och ha häst ur en ekonomisk synvikel?

Och för att bidra med något till tråden kan jag även tillägga att det finns vissa ställen som "köper upp" begagnade hästsaker och säljer dem billigare. Man får väll inte nämna specifika ställen här va? det räknas väll som "smygreklam"?

Då kan de i alla fall köpa rubb och stubb så du blir av med allt på samma gång och du slipper skicka ut det på posten över hela landet (ifall du lägger ut det på annons el. liknande). Det skulle i alla fall jag tycka va skönt! Fast du kan ju säkert sälja endel i stallet där du står och så också.. Hör med de som har hästar i samma storlek som dig!

Jo det förstås, jag betalar ingenting för mina hästar själv, om jag skulle behöva göra det skulle det såklart vara otroligt svårt att ha dom. Jag försökte bara bevisa att tidsmässigt går det ihop!

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under helgen avgörs Folksam SM i hoppning inomhus för senior, young rider och junior hos Runsten Equestrian.
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sju och åttaåriga Awelia och Aliwa rider gärna utan träns, något de gjort sedan de var små. Med hjälp av vikten och rösten rider...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
Gnägg Går i tankarna att sälja ena ponnyn men han hade fång I februari. 1 grad säkning fram, är idag igång fullt ut igen och rids utan...
2
Svar
30
· Visningar
1 975
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar