Sv: Ni som slutat rida
Jag sålde min häst för några år sedan. Sadeln skickade jag med, vad jag kan minnas. Min pappa sålde sin gamla bil i samma veva, och tjejen som köpte den hade precis köpt häst... Två flugor i en smäll, alltså. Blev av med rätt mycket grejer då. Det som var rent "skräp" (typ gamla trasiga grimmor o dyl.) kastade jag. Resten packades undan i lådor, som jag för några veckor sedan tänkte rensa ut. Men jag klarade inte av att varken sälja eller slänga - vem kunde ana att det kunde finnas så mycket minnen i några gamla täcken? Haha! Så de fick åka ner i lådorna i farmors källare igen.
Fortsatte rida ett tag efter att pållen såldes, men det var liksom inte lika kul då. Och sedan jag flyttade hit till Gbg har jag knappt suttit på en häst, det är svårt när man inte har någon fot inne och inte känner några hästmänniskor. Men ridkläderna (inkl. tävlingskläder) har jag kvar ändå. Har lyckligtvis inte ökat alltför mycket i omfång de senaste åren, så de passar fortfarande.
Har nu blivit sugen på att börja rida igen, så jag är glad att jag slipper köpa allt nytt.
Mitt tips är (om man nu inte har någon ny häst i sikte):
- sälj sådant som man kan få pengar för (sadlar, träns, finare täcken osv)
- släng "skiten" (alla tusen vardagsgrejer som bara finns där)
- spara en del, saker som man verkligen förknippar speciellt med den hästen. En kartong får man nästan alltid plats med någonstans - och det är fantastiskt hur minnen är kopplat till grejer.