Sv: Ni som ska sälja hästar..
Gilla på ditt inlägg!
Tycker väldigt många vill ha bra stammade hästar. Men många vill inte betala för det
Många resonerar (verkar det som i alla fall) att man får räkna med att gå back/förlust. Vilken verksamhet som man vill driva seriöst överlever om man går back hela tiden?!!
Prisdumpning är en annan sak som jag inte gillar. Men många kanske måste prisdumpa för att få in någon slant. Verkar som att en del är beroende och är piskade att sälja även om det så är till underpris.
Själv (kallblodsavel) har det börjat bli så pass fina pengar att köra om så jag tycker statusen gott nu kunde höjas lite. Var på kallblodsauktion i helgen och hoppas att man kunde ge det en chans på några år att rota sig så kanske det kan bli en fin försäljningsform precis som på varmbloden.
Jag blir arg på folk som ringer och skambjuder oförskämt enligt mig. Konstiga förslag på allehanda saker man kan byta har man ju annars hört säljare fått förslag på så man baxnar
Man får ofta vad man betalar för, så är det bara! Visst ingen regel utan undantag att man kan fynda. Men väldigt ofta kostar fina hästar.
Gilla på ditt inlägg!