ni som rider unghästar..

attempt

Trådstartare
När ni började rida dem med bett,
hur gjorde/gör ni då?

Min flicka blir liksom nästan stum i munnen.

Vad använder ni för tygeltag, och hur gör ni mm?

Alla tips mottages tacksamt.

Sv: ni som rider unghästar..

min unghäst körde jag först in, och då hade hon bett..men när jag började rida henne fick hon sidepull på sig, sen övergick jag alltmer till ett tvådelat, tunt tränsbett. min lilla flicka är en 2003:a, och nu har jag sidepull när jag rider henne ut och bett när vi tränar på banan, för att fortfarande ha kvar omväxlingen. Men jag kan hålla med dig, ibland blir de bara stumma i munnen. på min flicka blir hon de när hon får syn på något eller blir okoncentrerad o då stänger hon nästan typ av..men pratar man lite med henne och frågar vad är det du tittar på, o samtidigt försöker plocka in henne och böja in huvudet åt ett håll för att få hennes uppmärksamhet. jag plockar lite i ena handen och pratar, då lyssnar hon.

men de där blir bara allt mer sällan att hon inte lyssnar, så det är väl till stor del ett unghästproblem, som man får ha överseende med..de e ju bara små bäbisar än ju egentligen :)

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Reshästen
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 578
Senast: ako
·
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är...
2
Svar
35
· Visningar
2 077
Senast: Keb71
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka