Ni som renoverat transport

Sv: Ni som renoverat transport

*s* Jo det förstår jag men genom hela väggen? Jag vill ju helst inte ha så det syns på utsidan :angel:

Hmm, min första gamla transport var en plywood-släp årgång -79,med järnprofiler på utsidan, där själva skivorna var fastskruvade ( :idea: ) med genomgående bult och bricka + mutter på utsidan. Vad vi gjorde när vi ville ha dubbla plywoodskivor på "sparkhöjd" var att borra rakt igenom den skivan som var under och även genom järnprofilena. Sedan satte vi ännu fler genomgående bultar i profilerna. (Låter inte som en lysande beskrivning, tyvärr, men jag gjorde ett tappert försök att förklara!) Sedan målade jag hela härligheten och jag åkte många mil med den transporten bakom bilen utan att skämmas det minsta :D !

Vi monterade plyfasparkskydd på ett släp för länge sen. Använde lagom långa träskruvar som inte gick igenom väggen. Vet att de sitter bra fortfarande (kompisen har kvar släpet).

Borde vara samma med plåtskydd, men med kortare skruvar.

I nya glasfibersläpet har vi limmade gummisparkskydd.

Lycka till!

Senast ändrad av en moderator:

Ja det är ju klart ;) Jag bara spontansvarade liksom.. :o :angel:

Vi har en tunn plåtskiva som sparkplåt, den är skruvad med vanliga skruvar modell kortare, alltså inte igenom hela väggen. Den sitter som gjuten :)

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 151
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka