Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har nog med att göra vad man har för hund (t.ex. hund med separationsångest kan va tufft att ha själv).Ingen större skillnad i hundlivet på hur jag lever, oavsett om jag har ett förhållande eller inte.
Förstår inte riktigt vad det skulle göra för skillnad för hundarna och hundhållningen om man är ensam eller har ett förhållande
Vilken skillnad gör en partner i det läget? Båda torde ju jobba liksom.Har nog med att göra vad man har för hund (t.ex. hund med separationsångest kan va tufft att ha själv).
Jag tänker mig att om man är två har man någon som kan täcka upp om man blir störtsjuk t.ex., eller ska iväg lite för många timmar för att lämnas ensam.Ingen större skillnad i hundlivet på hur jag lever, oavsett om jag har ett förhållande eller inte.
Förstår inte riktigt vad det skulle göra för skillnad för hundarna och hundhållningen om man är ensam eller har ett förhållande
För att man kanske går lite i skift om varandra? Den andra kan vara hemma medan du åker iväg på andra aktiviteter?Vilken skillnad gör en partner i det läget? Båda torde ju jobba liksom.
Det underlättar ju om partnern kan passa hundar medan man gör nåt annat. Eller att man fixar sina arbetstider så att inte hunddagis behövs.Säger som @Gnist, att jag inte riktigt förstår hur en eventuell partner skulle påverka just hund-delen av livet. Jag har haft hund i 11 år, har under den tiden hunnit med flera olika parförhållanden som varit på olika sätt. Ingen gång har min partner haft speciellt mycket med mina hundar att göra. Hundarna är mina, inte partnerns och så länge partnern är helt ok med att hundarna är min högsta prioritet är det lugnt.
Det underlättar ju om partnern kan passa hundar medan man gör nåt annat. Eller att man fixar sina arbetstider så att inte hunddagis behövs.
Jag tyckte snarare det var mer jobb, eftersom jag plötsligt inte bara behövde träna hundarna, utan även lära partnern träna hundarna. Eller få psykbryt av att han alltid totalsabbade allt genom att vara inkonsekvent utan dess like.
Jaha nej men jag tänker ju inte på just dig och din sambo utan rent teoretiskt. Själv har jag stor hjälp av sambo. Sambon kan ju liksom också vara väldigt intresserad av hundar.Jag tyckte snarare det var mer jobb, eftersom jag plötsligt inte bara behövde träna hundarna, utan även lära partnern träna hundarna. Eller få psykbryt av att han alltid totalsabbade allt genom att vara inkonsekvent utan dess like.
Instämmer! och lära partnern att det inte är lämpligt att mata hundar med icke-hundmat, få partnern att förstå att hundar kräver tid till promenader och träning osv...Jag tyckte snarare det var mer jobb, eftersom jag plötsligt inte bara behövde träna hundarna, utan även lära partnern träna hundarna. Eller få psykbryt av att han alltid totalsabbade allt genom att vara inkonsekvent utan dess like.
När min senaste partner skulle vara hundvakt över en helg, då fick han långa, tydliga instruktioner för hur han skulle göra i princip varje minut med hundarna samt namntmärkta matlådor till dem. Det var inte direkt smidigt, och han var den första partner jag haft som jag öht låtit vakta mina hundar (Nej, de är inga konstiga hundar, men fattar man inte vad en saluki är så kan det lätt hända olyckor)Det underlättar ju om partnern kan passa hundar medan man gör nåt annat. Eller att man fixar sina arbetstider så att inte hunddagis behövs.