Ni som har/vill ha hästgård kring Göteborg

När jag bodde i Göteborg hade jag häst ute i Olofstorp ett tag. Trivdes riktigt bra där ute. Det fanns bra ridvägar, stora hagar etc.

Hade jag flyttat närmare Göteborg hade det nog blivit Vårgårda, Alingsås-hållet. För mig är det inte milen som är viktigt, utan tiden det tar att komma till stan. Tex så tar det längre tid med bil från Kinna till Göteborg på de vägarna än det gör från Vara till Göteborg med bil. Vårgårda till Göteborg med tåg tar ca 40 minuter. Falköping till Göteborg med tåget tar strax över 1 timme. Att pendla från Onsala till centrala Göteborg med bil på morgonen tar ungefär också en timme.

Frågan är ju vad man är ute efter i Göteborg. Är det jobb, nöjen, socialt liv?

Själv bor jag utanför Falköping och trivs superfint ute på västgötaslätten, fast det är 14 mil till Göteborg från min ytterdörr så det räknas ju inte riktigt in, men ändå. Öppna ytor, bra luft, mycket aktiviteter då det händer mycket. Nära till allting typ. Billigare bostäder än Göteborg och enligt mig mer livskvalitet.
 

Liknande trådar

Anläggning Upplever att det är ungefär så de flesta hästgårdar häromkring (norra VB) ser ut. Små rutor till hagar och någon enstaka liten gräshage...
2
Svar
30
· Visningar
664
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: seahawk
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 760
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 041
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp