Islandshästryttare
Trådstartare
Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad ni som sparar i detta har för aktier?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har verkligen inte utdelningsaktier som investeringsinriktning, det är sällan lönsamt, utan mer för kul vid sidan om mitt "riktiga" sparande, så ta inte mitt innehav som någon kvalificerad investeringsrådgivning.Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad ni som sparar i detta har för aktier?
Jag har verkligen inte utdelningsaktier som investeringsinriktning, det är sällan lönsamt, utan mer för kul vid sidan om mitt "riktiga" sparande, så ta inte mitt innehav som någon kvalificerad investeringsrådgivning.
Jag har:
Investor A och B
Veteranpoolen B
Swedbank A
Latour B
Husqvarna B
Bulkers
Wsp global
Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad ni som sparar i detta har för aktier?
Jag äger själv inga aktier alls, men en kollega pratade igår om att Colgate-Palmolive är en av världens mest stabila utdelningsaktier med över hundra års konstant utdelning att hänvisa till.Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad ni som sparar i detta har för aktier?
Plus en otrolig värdeökning senaste året!Jag har bankaktier, mest Swedbank. Utdelningen har varit lite lägre de senaste åren, men ändå stabil. I blir det dock bra utdelning.
Investor är mitt största innehav, ett stabilt och utdelningshöjande bolag. Väldigt stabilt kursmässigt också.
Många har Axfood men jag sålde mina för något år sen.
De svenska storbankerna har jag också för utdelningen.
Det finns också fonder som delar ut, om du googlar så ser du att dessa är populära:
Aktiespararna direktavkastning b
Xact Norden högutdelande (kvartalsvis utdelning)
Xact Sverige
Jag har både svenska och amerikanska utdelningsaktier, även om det sägs att amerikanska inte är bra, men det fina med amerikanska är att man får utdelningen typ varje månad eller varje kvartal. Sen vet jag inte hur stabila mina anses vara i det stora hela, men jag ser mina aktier som pengar som inte finns tillgängliga för mig och jag är nöjd när det tickar in lite pengar här och där. Sen köper och säljer jag en del, men det är andra aktier jag säljer. De som ger utdelning köper jag bara fler av, jag säljer inga.
AT&T
Axfood
BE Group
Billerud
Boliden
British American Tobacco
SAAB
SSAB
Securitas
SkiStar (fast det är bara utdelning på typ 2:-)
Swedbank
Jag äger själv inga aktier alls, men en kollega pratade igår om att Colgate-Palmolive är en av världens mest stabila utdelningsaktier med över hundra års konstant utdelning att hänvisa till.