Ni som har marsvin, vad tycker dom mest om att äta?

J

JennyK

Jag vill ju ge Lisa lite godis och god mat, men hon verkar nöjd om hon får leva på sallad. Inte gillar hon pellets, jag får köpa lyxblandning från djuraffären, som hon plockar ut det godaste ur (=inte mycket). Är era marsvin lika kräsna? Vad är deras favoritmat?

mitt marsvin äter bara vissa bitar av maten. Sallad och morätter är det enda han äter förutom den vanliga maten. Allt annat ratar han :)

Hej! Min dagliga utfodring till marsvinen innehåller morötter, vitkål, hö och lite paprika/persilja. Sallad och gurka får de bara någon gång ibland, eftersom det inte innehåller så mycket näring, mest som godis.
Annat dom får är frukt (äpple, päron, banan, melon m.m.), grovt knäckebröd, broccoli, blomkål och gräs&maskrosblad när de är ute.

Kraftfoder får de kanske en gång i veckan, och bara några matskedar var. Får de varierad kost behöver de inte så mycket.

Mina marsvin äter det mesta de kommer över. Och de äter när de är hungriga! Du ska inte behöva köpa dyra lyxblandningar. Köp lite olika grönsaker och frukt, och låt ditt marsvin få smaka på lite olika (nyttiga) saker. Lycka till!

Hö och gräs, det tar slut på en gång :)
Mitt första lille svin Hubbe älskade gurka (död 020615 :().
Mina svin gillar morötter bäst av alla grönsaker...iofs går det mesta ned ( ;)) men man märker ju favvosarna :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 265
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 315
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV