Ni som har lösdrift (vindskyddsfrågor)

Sv: Ni som har lösdrift (vindskyddsfrågor)

Bara glad att kunna hjälpa tintilar! :) :bow:
Väggmaterial har jag dock lite dålig koll på. Nån annan??
Ska komma på nån knixig variant på stalldel till dig så du allt får jobba och slita och därmed hålla dig i form. ;)

Passar på att fråga i en redan befintlig tråd om vindskydd... Jag funderar på mått, är 3x17 meter ett väldigt knepigt mått? Jag tänkte om det blir för smalt? Grejen är den att det skulle bli den mest ekonimska lösningen (bygger om befintlig byggnad lite). Vi skulle kunna göra den 4 meter bred istället tror jag, men det blir dyrare och dessutom blir taket isf ganska lågt på yttersidan (pga av takets lutning)... Vindskyddet är tänkt för 4-6 hästar.

Om du har 2-3 utgångar och ser till att det inte snöar/regnar in borde det ju funka...?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 119
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: jemeni
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 021
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 212
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar