Ni som har hunden med på jobbet

Singoalla

Trådstartare
Vad jobbar ni med? Visste ni när ni tog jobbet att det var okej att ha med hund eller frågade ni chefen i efterhand? :)

Jag är egenföretagare och använder hundarna i jobbet, så är väl lite av ett särfall;)

Skulle jag hamna i sitsen att behöva söka heltidstjänst inom en bransch där hundarna inte är användbara så skulle jag fråga på intervjun hur de ställer sig till hund på arbetsplatsen.

Jag hade mina med på jobbet när jag jobbade som webbredaktör på travbanan. Det fanns fler hundar på kontoret då och var inga större problem mer än dörrarna var skjutdörrar (såna i butik) som till och med öppnade sig för Ivan. Det var fullt sjå att hålla honom inomhus, så efter bara några dagar fick de vara hemma i stället ;)
Jag vet hundar som jobbar på tryckeri och reklambyrå också.

Däremot!
Varsågod för detta:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/manga-vill-ha-hunden-med-pa-jobbet/
http://www.duochjobbet.se/halsa/hundar-minskar-jobbstress/

:)

Ok att ha med hunden på jobbet(jobbar som uska) men bara dock för vissa personer. (= fel hundras får den inte vara med) Tyvärr, då den hunden med "fel" ras ställer till det minst och är minst i vägen då den alltid är instängd på kontoret till skillnad mot resten av hundarna.

Hund jobbet är ok, men då ska alla få ha sin hund med.

Jag frågade på anställningsintervjun, vi har hundgård på kontoret så där får min vara den/de dagar i veckan som jag är på kontoret. Får inte ha hund inne på kontoret. Övriga dagar är hon med i bilen och får då följa med ut i skogen alt. vara i hundgård hemma eller om jag jobbar hemifrån så är hon ju självklart inne! Jag ser det som en förmån att få ha hunden på jobbet och försöker sköta det på bästa sätt för att inte förlora det.

När jag började på nuvarande jobbet fanns det inga som helst skrupler mot att ha hunden med, under ordnade former såklart. Men tyvärr så har det missbrukats och numera finns en policy att hundar inte är välkomna på jobbet.

Så jag byter jobb om en månad, där hundarna får vara med och jag kan dessutom "använda" dem under arbetstid.

Jag jobbar på ett litet lab och har hunden med mig på jobbet. Hon får så klart inte vara med inne på själva labbet utan är i övriga utrymmen.
Jag visste att jag kunde ha med mig hund på jobbet när jag tog det och det är jag jättetacksam för idag, hade varit svårt att ha hund om jag inte kunde ha med henne.

Jobbar natt på boende inom psykiatrin. Har en kombinerad tjänst på två boende och min hund är alltid med på ett av ställena. Frågade chefen innan jag skaffade hunden ( då jag är själv med henne), och så länge ingen ny boende eller personal som är allergisk/rädd/har ont av hundar, så är det ok med det. Har lov att ta med henne till båda ställena ( samma chef), men då hunden är lite osäker och samtidigt vaktig, så känner jag att ena boendet, där det är lite tyngre boende och "tuffare" klimat, inte passar så bra med henne. Hon har nattmatte de passen jag är där istället.

Mina hundar var på dagis innan när jag jobbade på kontor. Någon enstaka gång när hund var sjuk var den med på jobbet någon enstaka dag. Sen har jag varit arbetslös och är nu egen företagare.

På min mans jobb (kontor) skulle det nog kunna fungera att ha med sig hund (är en som jobbar i produktionen som har med sig sin staff), men vi tror inte att hunden skulle trivas lika bra som hos sin dagmatte & daghusse.

På mitt jobb var det okej tills i våras att ha med sig hunden, då en policy för hela stora företaget dök upp att man inte längre fick ha med sig sina hundar. Detta trots att de var väldigt väl ordnat med skriftliga rutiner, godkännande från både hyresgäster och företrädare och ok från kollegor. Kontaktade ledningen som inte hade någon annan förklaring än att man inte ska blanda ihop arbete och fritid och började jämföra med om alla skulle ta med sig sina barn till jobbet.
Jätte tråkigt för hyresgästerna att inte längre få umgås med hundar och gå promenader då de inte har möjlighet att ha egna djur.
Också betydligt mer stressande för mig att behöva leta hundvakt alt stressa hem. All flexibilitet med att jobba över försvinner helt. Tycker dessutom att det är idiotiskt då jag jobbar natt och är ensam på bostaden 11 av de 12 timmar jag jobbar.

Nu kan vi i undantagsfall ha med hundarna som tur är, bara vi meddelar närmsta chef innan.

Senast ändrad:
Jobbar som uska på ett äldreboende, har hunden med när jag känner att jag vill.
Helt okej enligt företag,chef och arbetskamrater.
Vårdtagarna är positiva, klappar gosar och matar när jag inte ser ;)
i helgen kastade dom lite boll i korridorerna med jycken.
Väldigt uppskattat även bland anhöriga som också får ta med sina hundar när dom kommer på besök.

Jag har med båda mina på jobbet varje dag. På vårt kontor är det nästan fler hundar än människor. Det är absolut den största förmån vi har på jobbet.

Jag jobbar i en djurbutik och har båda mina hundar med på jobbet. De är perfekta att ha som provdockor . Fast de är inte i själva butiken utan ligger i fikarummet.

Vad jobbar ni med? Visste ni när ni tog jobbet att det var okej att ha med hund eller frågade ni chefen i efterhand? :)

Jag jobbar som djurskötare på en mjölkgård. När jag tog jobbet hade jag inte skaffat hund än, men hon som jobbade där innan hade med sina så jag misstänkte att det skulle vara ok. Efter jag jobbat där ett litet tag frågade jag om de vore ok att ha med hund eftersom jag har tänkt skaffa en och det var det :) Hon ligger och sover på kontoret när hon inte kan vara med annars får hon hänga med i traktor och när jag inte är inne bland djuren :)

Kul att läsa om hur ni löst det! Jag kommer nämligen söka nytt jobb om 1 - 1,5 år och har funderat lite på hur jag vill ha det. Nu kommer jag förmodligen inte ha den typen av tjänst där det funkar. Men man vet aldrig!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 239
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 004
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 053
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar