Ni som har Griffinsadlar!

B

**BORTTAGEN**

"Sätter" sig denna sadel mycket när man har ridit ett tag i den? Har en ny Griffin HB(Warmblood) Allround hemma på prov, har bara provat den på hästen än, inte ridit. Tycker att den ligger lite högt över hästen men de ska visst forma sig efter hästen när man har ridit lite? Det stod så i den lilla "instruktionsboken" man fick med sadeln i alla fall. Vad säger ni Griffin-ägare, formar sig sadeln efter hästen och ungefär hur lång tid tar det i så fall?

Jag har haft min Griffin allround vid bom i några månader nu till min arab, och jag har märkt att den satt sig lite. men inte mkt. min satt dessutom bra från början.
lite svårt att se sånt där...väldigt bra sadel iallafall:)

Jeg prøvde en griffinsal fra Hööks, og jeg syntes at den "oppførte" seg (behaved) akkurat slik som det stod i den lille instruksjonsboken.

Puttar upp... :angel: Skulle gärna vilja höra om era erfarenheter om detta! Snälla, snälla, snälla!! :bump:

Min Griffinsadel satte sig massor efter bara ett par timmars ridning... Från att ha fått in tre fingrar i kanalen går nu nästan hela handen in!

Tyckte den låg jättehögt, innan jag satte mig i den.

Men om sadeln sätter sig efter ett tag, hur fasen vet man vilken storlek som passar när man provar ut den?
En sadel som sitter perfekt vid utprovning kan alltså sitta helt fel bara efter ett litet tag ?

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
842
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 271
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar