Sandra78
Trådstartare
Vi har lyckats få intstruktörer som verkligen inte har någon koll... Lydnadsprovet för försvarsmaktshundhund ska göras snart, men ingen verkar ens försöka reda ut vad det är som gäller. Så jag drämmer till med en lång rad frågor...
* Får man ha en annan förare än i bevakningen?
* Hur lång tid är platsliggningen?
* Hoppet, är det identiskt med det i apellen?
* Hur bedöms det egentligen, har förstått att man inte får ha 0 på några moment, men finns det nån viss poängsumma man måste uppnå?
* Bedöms dubbelkommandon lika hårt som i tävlingslydnad?
* Ingår ingen hantering/tandvisning?
Ja, det var allt för nu tror jag. Allmänna erfarenheter om certande av FM-hundar uppskattas förstås också.
Jo, förresten, en sak till! Hunden ska vara minst 18 månader för att få göra cert-prov. Gäller det bara bevakningen eller måste den vara 18 månader för lydnaden också?
* Får man ha en annan förare än i bevakningen?
* Hur lång tid är platsliggningen?
* Hoppet, är det identiskt med det i apellen?
* Hur bedöms det egentligen, har förstått att man inte får ha 0 på några moment, men finns det nån viss poängsumma man måste uppnå?
* Bedöms dubbelkommandon lika hårt som i tävlingslydnad?
* Ingår ingen hantering/tandvisning?
Ja, det var allt för nu tror jag. Allmänna erfarenheter om certande av FM-hundar uppskattas förstås också.
Jo, förresten, en sak till! Hunden ska vara minst 18 månader för att få göra cert-prov. Gäller det bara bevakningen eller måste den vara 18 månader för lydnaden också?