Ni som har dagmatte?

H

Horserider

Någon här som har dagmatte? Hur mycket betalar ni dom i slutet av månaden och vad är kraven? Hur många dagar i veckan?
Även ni som inte har dagmatte, vad skulle ni högst betala för en som tar hand om er hund 5 dar i veckan i ca 2h?
Är bara lite nyfiken...

Sv: Ni som har dagmatte?

Jag var dagmatte åt min grannes skotska hjorthund under en period. Jag hade ingen aning om vad jag skulle ta (hade nog gjort det gratis....*s*), men han frågade mig om 75 kr om dagen var ok för det var vad de hunddagis han hade pratat med tog. Detta var 1996 så jag antar att det kostar mer nu......

Vi har vår hund på "dagis" de dagar som sambon och jag jobbar samtidigt. Det kostar oss några tack och en middag när vi känner att det behövs - till mamma och pappa... :-)

Hmm, jag skulle gärna vara dagmatte år en hund! Gratis om jag har möjlighet att gå en kurs med hunden och kanske även tävla om vi vill det senare...
Fast jag skulle nog dagmatta en hund gratis även om jag inte tränade utan bara promenerade och vardagsaktiverade...
Såvida det är en väluppfostrad och oproblematisk hund... En hund med mycket restriktioner eller en väldigt ohyfsad hund som drar i koppel gör utfall mot andra hundar inte går att kalla in lös eller ha fot lös eller inte kan lyder kommandom som sitt stanna kom osv, skulle man nog vilja ha en slant för att passa....

Hur mkt jag skulle betala vet jag inte, inte så mycket, det rör sig ju om ganska få timmar... Kanske 7-800 för 2-4 timmar/dag fem dagar/vecka i en månad?

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 407
Senast: Troll
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
609
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 568
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat