Barbabelle
Trådstartare
Brukar ni ge blod runt jul? I så fall, brukar er blodcentral ha särskilda julgåvor då förutom den vanliga gåvan? Vad brukar det vara?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom fler läser tråden vill jag bara upplysa om att man kan ge blod även om man är född i Asien eller varit i Kenya men att man behöver vänta lite innan man kan göra det.Jag vill gärna ge blod men checkar en del kryss för att inte göra det.Diabetiker som är född i Asien och bott länge i Kenya
Eftersom fler läser tråden vill jag bara upplysa om att man kan ge blod även om man är född i Asien eller varit i Kenya men att man behöver vänta lite innan man kan göra det.
Visa bifogad fil 22218
Ja det måste vara längesen, jag kollade reglerna första gången när jag varit i Afrika och det var säkert 13 år sen. På den tiden fick jag inte heller ge eftersom jag inte nådde upp till minimivikten (inte ett bekymmer idagDet här var ett ganska stort antal år sedan så de har säkert lättat upp reglerna nu, liksom med homosexuella män. För mig, tyvärr, en akademisk diskussion eftersom jag är diabetiker 1.
Ja det måste vara längesen, jag kollade reglerna första gången när jag varit i Afrika och det var säkert 13 år sen. På den tiden fick jag inte heller ge eftersom jag inte nådde upp till minimivikten (inte ett bekymmer idag).
Brukar ni ge blod runt jul? I så fall, brukar er blodcentral ha särskilda julgåvor då förutom den vanliga gåvan? Vad brukar det vara?