Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
2,50+moms? stämmer det. Jag köpte, visserligen bara 2 balar men betalde då 3,95 inkl moms. Men som Boj skrev så utfodrar man som hösilage, dvs mer hö än om det var torrt hö. Vad har du för häst?
Jag gav det till min shettis och hon fick 5 kg varje dag.
Min häst var inte så glad för det men hon hade hosta så det var bara en kort tid hon fick det tills jag hittade vanligt hö som var fint.
Det va de priset jag fick av han som säljer det här i Skåne. Jag har två hbl som väger ca 500kg. Om du gav 5 kg till din shettis så måste ju 6 kg va på tok för lite för en häst på 500kg. Jag sökte på nätet på horsehage och hittade då en sida om hh. Där stod att en bal skulle räcka i 3-4 dagar till en häst. Balarna väger väl ca 25kg om jag inte minns fel.
Nu vet ju inte jag vad det är för ts på de balar du tänkt köpa, men i mina ögon ser det alldeles på tok för lite ut! En häst behöver som minst 1 kg ts/100 kg häst, detta är alltså minimum för att magen och psyket på hästen ska fungera ok.
HH hanteras på samma sätt som vilket annat hösilage, man fodrar helt enkelt efter TS så det beror på vilka värden som det har.