Ni som fodrar med alger

Sv: Ni som fodrar med alger

Får han i sig tillräckligt med animaliskt fett? Det enda som jag kommer att tänka på... Undra hur alger skulle kunna hjälpa mot det?

Alltså, jag undrade på vilket sätt alger skulle hjälpa mot spruckna trampdynor. Vad skulle det tillföra som var bra?

Fisk- eller laxolja skulle jag helre rösta för.
Eller Ister som är ruskigt billigt. (Finns bland smör i större matbutiker.)

Många hundar får för lite animaliskt fett, som Tippan tipsade om.

Tippan skrev:
Alltså, jag undrade på vilket sätt alger skulle hjälpa mot spruckna trampdynor. Vad skulle det tillföra som var bra?

Kiseln och zinken som finns i, tror jag det var.

Rose skrev:
Fisk- eller laxolja skulle jag helre rösta för.
Eller Ister som är ruskigt billigt. (Finns bland smör i större matbutiker.)

Många hundar får för lite animaliskt fett, som Tippan tipsade om.

Jag ger redan extra fiskolja, men det kanske går att öka upp den dosen i och för sig. Ister känns inte som ett bra alternativ för Herr Tjock Hund... ;) Synd, för det har jag gott om. Sedan jag började barfa har hans tassar blivit mycket bättre, så helt kört är det ju inte, men nu känns det som om förbättringen avstannat.

Okej... Som för människor då vid problem med naglar och hud. Det finns ju som egna kosttillskott utan att vara just med alger och jod...

Ja, precis. Jag har inte hunnit forska riktigt i det här med alger ännu, så det här med joden var bra att få veta.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 692
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 426
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 485
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama