Ni som börjar tidigt...

Hmm. Kanske får kolla in en sån. Exet låg mest och snoozade till sin... drev mig till vansinne!

Vilken modell har du? De kostar väl ändå en del?
Jag är i Umeå just nu, kan försöka kolla imorgon kväll, men dom har blivit billigare, köpte min på Tradera. Max 250 med frakt betalade jag. En "rund" modell, kommer upp många när man googlar. :D

Äter tyvärr inte frukost, men redig lunch och middag iallafall. Ibland nåt mellanmål..

Mitt ex hade en wake up light, inte jätteförtjust, jag flyger liksom upp när alarmet ringer..

Usch då, det låter som ett himla otrevligt sätt att vakna på. Jag är väldigt lättväckt, så jag vaknar varje morgon till ett tyst fågelkvitter. :laugh:

Usch då, det låter som ett himla otrevligt sätt att vakna på. Jag är väldigt lättväckt, så jag vaknar varje morgon till ett tyst fågelkvitter. :laugh:

Haha jaa, hade tidigare en bättre signal (en låt) måste ladda ner den och lägga in..

Tyst fågelkvitter hade jag nog inte vaknat till :D

Jag börjar 05 och slutar ca 13. Då åker jag raka vägen till stallet och lunchar och fixar det som ska göras runt lösdriften. Sedan hämtar jag på förskolan varannan vecka och åker hem. Veckor utan barn blir det hem och äta, duscha och byta om sedan antingen tillbaka till stallet för att rida eller något annat hästrelaterade, eller så har jag kvällen ledig och ser tv, träffar kompisar tex. Det tar emot att åka till stallet den andra svängen, men om jag inte såsar för mycket är det skönt när man kommit iväg. Blir det för mycket sittande mellan kan stallet tom gå bort, så för mig gäller det att hålla igång och inte på tom mage. Men jag kan gå och lägga mig 18 lika gärna som 23 😁

Jag jobbar under dygnets alla timmar, kortaste passet är 7 timmar, längsta är nästan 21. Som flera andra har sagt är tricket att inte sätta sig. Jag sitter aldrig och slökollar på tv. Surfar gör jag på toa typ, eller när jag är färdig med allt det andra (eller på tåget, som nu). Jag hade aldrig kunnat sitta en stund och sedan gå och träna. Då hade jag nog knappt orkat laga mat.

Jag jobbar under dygnets alla timmar, kortaste passet är 7 timmar, längsta är nästan 21. Som flera andra har sagt är tricket att inte sätta sig. Jag sitter aldrig och slökollar på tv. Surfar gör jag på toa typ, eller när jag är färdig med allt det andra (eller på tåget, som nu). Jag hade aldrig kunnat sitta en stund och sedan gå och träna. Då hade jag nog knappt orkat laga mat.

Jag gör nog fel där, går ju hem till soffan... :o
Mat behöver jag tack och lov inte fundera över då jag gör storkok och äter samma hela veckan :D

Jag gör nog fel där, går ju hem till soffan... :o
Mat behöver jag tack och lov inte fundera över då jag gör storkok och äter samma hela veckan :D
Ja ”bara gör” det som ska göras först. Så småningom blir det en rutin och kroppen vänjer sig vid att dagen inte är slut. Annars hade ju ingen orkat med att ha barn 😉

Får man?! Hur då? Tycker det är precis tvärt om :rofl:
Jag tycker det 😁

Har inte heller sovit en hel natt på fyra år, har mindre tid men får uppenbarligen mer gjort eftersom jag har mer att göra på samma timmar sas.

Men det är ju mer att man orkar hålla på så liksom, dag efter dag.
Hade varit innan barnen det 🙈😅

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 014
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 708
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama