Ni som börjar tidigt...

Man får en annan ork när en har barn :angel:😇 på riktigt alltså!

Jag går upp 5.30-5.45. Kommer hem 17.00
Har en timmes rast totalt på jobbet och det är oftast det enda jag sitter på arbetsdagen.
Förutom i bilen 40 minuter totalt.

Brukar ta stallet när barnen somnat, 20.30-21.
Innan barnen lägger sej om jag rider den dagen.

Önskar det fanns mer tid på dygnet. Lägger mej runt 22.30/23
Alldeles för sent för mej:cautious:

De dagar jag börjar tidigt och jobbar normal längd på passet ser jag till att inte sätta mig när jag kommer hem.
Byter om och beger mig till stallet direkt eller går en promenad med Ruben om jag har träning på kvällen.

Idag slutar jag 12, skulle jag lägga mig i soffan hade jag blivit kvar hela dagen.
Ska gå promenad till stallet med Ruben, luncha hästar och mocka.
Gå hem, äta något och sen ta bilen tillbaka till stallet och åka på träning.

Hur lägger ni upp dagen?

Jag börjar 05.30 och sitter typ ner 45 min under hela arbetsdagen (förutom när jag sitter med posten)

När jag kommer hem, då är jag ju helt slut. Har inte orkat åka och köra mina pass på gymmet, det blir en ond cirkel :(

Brukar försöka vila 1h, men det blir lätt 2-4h :o

Jag har ju inte ens barn, pojkvän/sambo eller häst. Kan verkligen inte se hur jag skulle orka med det?

När jag börjar kl. 06.00 så kliver jag upp 04.00 för att motionera hundarna, slutar vid 14.30 och då är det hundmotion, gymmet och äta mat som gäller. Typ. Försöker äta rätt och sova tillräckligt länge. Sitter inte speciellt mycket under min arbetsdag.

Annars jobbar jag mest eftermiddag, 14.00-23.00. Då kliver jag upp vid 7-8 och gör allt innan jobbet. Då rastar min sambo hundarna igen när han kommer hem på eftermiddagen.

Började jag innan 6 så sov jag 1-2 timmar efter jobbet. Det var inte lite annorlunda jmf med ts iom att jag inte jobbade mer än 4 dagar i sträck och att jag började senare vissa dagar. Det blir inte samma katastrof om jag sov lite för lite någon dag. Försökte gå och lägga mig senast 21.00.

Tyckte nog det var enklare att hinna med vardagen med den typen skiftjobb jmf med nu då jag har kontorstider. Att vara ledig en dag mitt i veckan var fantastiskt!

Jobbar också jättetidigt vissa dagar och jag förstår dig! Slutar dock oftast tidigare då ned och brukar försöka passa på att ta vara på dagsljuset och vara ute lite innan jag går in i slappläge efter jobbet.
Men om du är så pass aktiv på jobbet så kanske du faktiskt kan unna dig att bara softa på vardagarna, och lämna gym/aktiviteter till helgen. Så hade jag tänkt, nu har jag gjort mitt för idag och kroppen behöver vila.

Börjar mitt jobb klockan 06.00. Brukar gå upp vid 05, fixar mig och äter ganska snabbt. Är ganska tidigt på jobbet för att slippa stressa, byter alltid om på jobbet. Slutar kl. 14:45. Sen kör jag på samma stil som @BernT skrev, att inte åka hem och sätta sig hemma. Då är det kört ;) Så gym, stall, handla eller vad som nu ska göras får man göra direkt efter jobbet. När man väl kommer hem tar man de lugnt och varvar ner och tillåter sig att lägga sig tidigt iaf någon dag i veckan. Typ kl. 20 :o
Haha ja eller hur, då fastnar iaf jag där. Typ ''åh ska bara vila lite, åh ska bara se ett avsnitt av serien, åh tar ett till'', somnar och vaknar kl 18 istället.
En del av mina kollegor sover 15-18 (slutar 14) och lever sen 18-22. De har inga barn iofs och jag tycker det låter hemskt :p

Jobbar också jättetidigt vissa dagar och jag förstår dig! Slutar dock oftast tidigare då ned och brukar försöka passa på att ta vara på dagsljuset och vara ute lite innan jag går in i slappläge efter jobbet.
Men om du är så pass aktiv på jobbet så kanske du faktiskt kan unna dig att bara softa på vardagarna, och lämna gym/aktiviteter till helgen. Så hade jag tänkt, nu har jag gjort mitt för idag och kroppen behöver vila.

Behöver dock gymmet pga min rygg, det är slitigt jobb tyvärr :(

Helgerna har jag oftast hunden och då kan jag inte gymma, bara promma :)

@Red_Chili
Jag kollar nya jobb varje dag och sökt några. Har dock kommit upp så bra i lön nu så tar emot att byta :D

Ska testa gymmet efter jobbet nästa vecka tänkte jag!

Jag jobbar oregelbundet, det tidigaste jag går upp är 01.45 och sen allt möjligt från det och framåt. Om jag börjar tidigt dagen efter igen försöker jag plåga mig uppe tills jag kan sova för natten, annars sover jag en stund när jag kommit hem.
Försöker att inte planera in träningspass de dagarna men om jag har det (imorrn tex), så försöker jag antingen inte sova alls innan eller bara väldigt kort, max 30 min. Men det är tufft! :o

Åh herregud, flashbacks till jag jobbade på Postnord. På deras kalla, jävla otäcka lager. 😂
Började 1 eller 2 på natten. Orimligt!

Mina arbetsdagars början skiftar från 4.44-7.53, men jag går oftast och lägger mig 19-20 ändå. Även när jag är ledig, om jag inte gör nått speciellt.
Jag är van och går upp 5-6 varje dag, även när jag är ledig. Så jag gör inget speciellt för det, det är min dygnsrytm.

När jag jobbade på hotellet utanför nästa stad började jag 06:00, men pendlade och klev upp 04.
Var helt slut av detta och att ändå inte vara hemma tidigt (kom hem vid 16tiden), och ha väldigt få vakna timmar på dygnet att disponera fritt.

Slutade jobba där till slut - började plugga till sjuksköterska och är snart redo för tidiga morgnar igen. ;)

Jag börjar kl 05.30 ibland, då kliver jag upp kl 04. Som andra varit inne på är det viktigt att komma i säng i tid och att äta ordentligt. Börjar jag 05.30 och inte äter en bra frukost och lunch så är jag helt förstörd när dagen är slut.
Sen har jag en ny vän i min wake up light. Sån himla skillnad när jag ska försöka ta mig ur sängen i detta mörker.

Jag börjar kl 05.30 ibland, då kliver jag upp kl 04. Som andra varit inne på är det viktigt att komma i säng i tid och att äta ordentligt. Börjar jag 05.30 och inte äter en bra frukost och lunch så är jag helt förstörd när dagen är slut.
Sen har jag en ny vän i min wake up light. Sån himla skillnad när jag ska försöka ta mig ur sängen i detta mörker.

Äter tyvärr inte frukost, men redig lunch och middag iallafall. Ibland nåt mellanmål..

Mitt ex hade en wake up light, inte jätteförtjust, jag flyger liksom upp när alarmet ringer..

Hur lägger ni upp dagen?

Jag börjar 05.30 och sitter typ ner 45 min under hela arbetsdagen (förutom när jag sitter med posten)

När jag kommer hem, då är jag ju helt slut. Har inte orkat åka och köra mina pass på gymmet, det blir en ond cirkel :(

Brukar försöka vila 1h, men det blir lätt 2-4h :o

Jag har ju inte ens barn, pojkvän/sambo eller häst. Kan verkligen inte se hur jag skulle orka med det?

När slutar du? 14,30?
Om du vilar en timme mellan 15,30-16,30 har du ju ett par timmar på kvällen innan du behöver lägga dig.
Låter som du kanske sover för lite på natten och för mycket på dagen och därför blir trött?

När slutar du? 14,30?
Om du vilar en timme mellan 15,30-16,30 har du ju ett par timmar på kvällen innan du behöver lägga dig.
Låter som du kanske sover för lite på natten och för mycket på dagen och därför blir trött?

Jo, 14.30.
Det är det jag gjort tidigare, och ändå lagt mig så jag fått 6-8 h sömn.

Denna vecka har jag inte vilat alls och lagt mig ca 20.00, stiger upp 04.45.

Jag jobbar oregelbundet, det tidigaste jag går upp är 01.45 och sen allt möjligt från det och framåt. Om jag börjar tidigt dagen efter igen försöker jag plåga mig uppe tills jag kan sova för natten, annars sover jag en stund när jag kommit hem.
Försöker att inte planera in träningspass de dagarna men om jag har det (imorrn tex), så försöker jag antingen inte sova alls innan eller bara väldigt kort, max 30 min. Men det är tufft! :o
När på dagen slutar du sen då? För mig låter det som att jag skulle betrakta det som ett nattpass, snarare. Inte som "morgon".

Äter tyvärr inte frukost, men redig lunch och middag iallafall. Ibland nåt mellanmål..

Mitt ex hade en wake up light, inte jätteförtjust, jag flyger liksom upp när alarmet ringer..
Vi har wakeup-light men kan inte använda den om bara jag ska upp tidigt. Hatar vanligt alarm, vaknar med maxpuls om det går på. Brukar alltid vakna 2-3 min innan larmet går och kan då stänga av det.

Håller med vad flera skrivit att inte mellanlanda i soffan, till viss del. Men jag kör faktiskt en liten powernap ibland innan träning. Den ska dock hållas kort och gärna redan iklädd en del av träningskläderna. Just byta om och packa ihop kan ibland kännas så mottigt att träningen inte blir av. Vaknar jag klar för träning är det enklare att komma iväg.

Jag har en wake-up light, ställt det alarmet några minuter efter det på mobilen. Så mobillarmet väcker mig och lampan gör att jag vaknar betydligt piggare. Skillnaden är enorm! Sjukt värt pengarna!

Jag har en wake-up light, ställt det alarmet några minuter efter det på mobilen. Så mobillarmet väcker mig och lampan gör att jag vaknar betydligt piggare. Skillnaden är enorm! Sjukt värt pengarna!

Hmm. Kanske får kolla in en sån. Exet låg mest och snoozade till sin... drev mig till vansinne!

Vilken modell har du? De kostar väl ändå en del?

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 014
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 708
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama