Ni som åkt tåg långt med era hundar!

Sv: Ni som åkt tåg långt med era hundar!

Dubbeldäckaren återfinns vanligen under tågbeskrivningen "SJ Regional".

SJ:s dubbeldäckare:
dsc01995.jpg

Men det spelar ju ingen roll om det är X2000 som du har planerat att åka med. :)

SJ:s dubbeldäckare:
dsc01995.jpg

Men det spelar ju ingen roll om det är X2000 som du har planerat att åka med. :)

Ska kolla det alternativet oxå för har jag resesällskap kanske man kan ta x2000 upp för snabbheten och regional hem , för visst är de långsammare? Då återstår ju bara problemet att hundarna anländer på Cargi 16.30 och de räknar med 3- 3,5 timmar allt som allt och sedan ska man hinna hem innan mitt i natten...

Känner att jag måste tillägga att regionaltågen lika gärna kan vara "de gamla skraltiga tågen", eller hur man nu ska förklara dem. Det är lika ont om bra hundplatser på dem som på X2000... Inte hundanpassat för fem öre utan helt vanliga sittplatser där man råkar få ha hund.

Måste även säga att jag tror det är en väldigt dålig idé att låta dem "lära känna varandra" på ett tåg, just pga att det är trångt och man ändå inte kan göra annat än ligga helt still och hoppas att man inte hamnar ovanpå eller under någon människa, packning eller annat djur.

Vilken dag i veckan är det som resan ska ske? Är det runt en helg (fre em - mån fm) är det nog trångt på tåget, övriga tider brukar det faktiskt vara väldigt få som åker och då får man iaf hyfsat med plats.

Känner att jag måste tillägga att regionaltågen lika gärna kan vara "de gamla skraltiga tågen", eller hur man nu ska förklara dem. Det är lika ont om bra hundplatser på dem som på X2000... Inte hundanpassat för fem öre utan helt vanliga sittplatser där man råkar få ha hund.

Måste även säga att jag tror det är en väldigt dålig idé att låta dem "lära känna varandra" på ett tåg, just pga att det är trångt och man ändå inte kan göra annat än ligga helt still och hoppas att man inte hamnar ovanpå eller under någon människa, packning eller annat djur.

Vilken dag i veckan är det som resan ska ske? Är det runt en helg (fre em - mån fm) är det nog trångt på tåget, övriga tider brukar det faktiskt vara väldigt få som åker och då får man iaf hyfsat med plats.

De kommer lära känna varandra genom att umgås och promenera ihop i kanske 2 timmar innan vi tar tåget hem och nej det kommer vara mån-tors vid 20.10 vi åker hem :bump: Ser nu att det bara går X2000 vid den tiden ändå.

Nu har jag iofs en bara en liten hund, men han får alltid följa med på toan, dock går jag endast på toan närmast djuravdelningen. Hade nog inte varit något problem att lämna honom kvar på platsen då han med största säkerhet hade tittat efter mig och sen somnat om, men jag vill inte att andra människor ska fram och pilla på honom.

Nu är det bokat iallafall och i sista stund insåg jag att det är ju till Arlanda jag måste boka :eek: Phu... det blev den 24:e och jag har resesällskap med mig så det ordnar sig med allt.

Jag håller mig och jag åker tåg 100 mil ensam. Men sen har jag ju stålblåsa också och är van vid att hålla mig längre stunder.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 012
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 003
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
4 049
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka