ni som är gravida.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

ska ni/har ni tagit reda på barnetskön?? jag ska göra d jag kan inte hålla mej i 7månader till.....
 
Sv: ni som är gravida.....

Jag har hela tiden velat ta reda på barnets kön men min sambo vill det inte.. Han tycker det tar bort spänningen på förlossningen mm om man vet könet och då han hade starkare åsikt om det hela så gav jag mig.. Ibland har jag dock varit så nyfiken att jag funderat på att kolla upp det och sen hålla tyst om det :angel: .. Men jag har som sagt klarat av att hålla mig och om ca 1 månad får jag reda på vad det är för någon lite krabat i magen.. Äntligen - är verkligen trött på att gå och vänta och vara gravid och otymplig nu..
 
Sv: ni som är gravida.....

Jag kollade könet på UL i v 18! BM var helt säker på sin sak, men sade att hon självklart kollar extra noga i v 32 igen.

En liten pojke ska titta ut i Oktober här :)
 
Sv: ni som är gravida.....

Vi skulle gärna vilja veta vilket kön det ska bli men tyvärr ville inte hon beträtta detta för oss på UL, hon sa att dom inte kollar sånt....
Lite tråkigt tycker jag när man vill veta!
 
Sv: ni som är gravida.....

Ja, det ska vi nog, om det går att se. Det är ju inte alltid det går :D

Är bara i vecka 9, så det är ju ett tag kvar.
 
Sv: ni som är gravida.....

Här i Borås berättar de normalt inte vilket kön det är på barnet, men även om de gjorde det är jag och sambon överens om att vi inte vill veta.
 
Sv: ni som är gravida.....

Vi tog reda på det i v28 eftersom de inte ville berätta det för oss på rutinUL i v18. Fast det var en så kass apparat då så jag tror inte att dom hade kunnat se det iallafall...

Jag tycker att det är lättare att planera inköp och sånt nu när man vet att det blir en tjej.. och sen var ju vi sååå nyfikna såklart!
 
Sv: ni som är gravida.....

Ja kollade 2 gånger. Det skulle bli en pojke men ut kom en flicka så gör man om det kollar jag inte :p
Fått höra vilken söt pojke om henne första månaden pga sk pojkkläder med bilar flygplan mm på i grått blått osv.
 
Sv: ni som är gravida.....

vi tänkte ta reda på könet, men vid ul knep den lill* så med benen så det fanns ingen möjlighet att se nåt...
 
Sv: ni som är gravida.....

Nej. Vi har inte tyckt att det spelar så stor roll. Och nu är jag i v 36 så nu får vi ju snart veta iallafall.
 
Sv: ni som är gravida.....

Hi hi ! Sånt tycker jag är underbart ! Och anledningen till att jag aldrig kollade vilken sort som jag hade i magen. Det spelar ju ingen roll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 758
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: McFlurry
·
Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
2 014
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp