Ni med vägda C-ponnyer.

MM

Trådstartare
Ni som vägt eran C-ponny på en våg, vad vägde den?

Det är självklart olika för alla hästar men det ger väl ett litet hum om var en ponny i den storleken ligger.

Jag vägde min på våg i helgen och jag tror den ljuger. Den stannade på 264 kg och det känns lite?

Sv: Ni med vägda C-ponnyer.

Det kan väl stämma. Särskilt om det är en liten C-ponny eller nätt.
Min grova D-ponny väger kanske 450 kg men är tjock så han bör väl väga ca 400.
Min förr c-ponny tror jag vägde 300, inte mer iaf. Han var varken nätt eller grov.

Han är inte det minsta nätt i kroppen utan har rätt mycket massa. Han är en welshponny av cobtyp och dom är grova.
Får testa en annan våg. Ska vaccinera i juni så kan ta det på kliniken när vi ändå är där. Innan dess kommer jag inte i närheten av en annan våg än den jag vägde på nu i helgen.

Min maxade connemara våger ca 360kg. Den andra maran som är 5 cm högre väger 395, och han är aningens tjock:o.

Min är 134 cm hög men rätt grov som sagt. 38 i bomvidd på sin prestigesadel :p

Vår är maxad B (129cm) och lite grövre modell, hon vägde 350 kg i augusti men har blivit lite smäckrare under vintern så kanske 330kg nu...eller nåt :D

C-ponny på 140,0
lite smal men rejält musklad ponny
351 kg för några veckor sedan på klinikens våg

Min maxade C-ponny (139 cm) vägde runt 400 kilo, grövre modell. Min nuvarande skulle jag tippa på är ungefär lika hög, kanske någon centimeter större men väger säkert minst 50 kilo mindre, hon är nättare i kroppen. B-ponnyn, 120 cm, vägde 202 kilo när jag vägde honom på djursjukhus, men då var han riktigt (för) smal.

Min förra islandshäst vägdes samma dag som bilden togs. Han är 138cm och lite knubbig vid tillfället (gått på bete). Vägde 408kg på Strömsholm vid veterinärbesiktningen.

10174966_10151973625555588_2563001999089114464_n.jpg

*kl*
Gammal bild, men han är inte vägd sedan dess...

DSC00270_zps2bc65c07.jpg

4-årig Islandshingst, 133 cm. Vägdes ett par veckor efter bilden till 320 kg

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
353
Senast: Malva1978
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 650
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 887
Senast: mamman
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 064
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V