ni med "tyngre" hästraser

Sv: ni med "tyngre" hästraser

Jag har tävlat en fjording, Fabiola, upp till LC hoppning.. Felfritt..
Finns även en annan fjording i stallet, Alma, hon har gått upp till LA hoppning:)

Jag hoppar med min kallblodstravare, född 1996. Vi har tävlat 0.90 men tänkte pröva 1.00 i höst. :) Här hemma tränar vi på 1.10-1.15. :) Standardbilden, som jag brukar visa :p
Hennes motto är, varför ta i så det räcker, när man kan ta i mycket. :D
sofiahopp2.JPG

ettan.JPG

Bara frågar en sak nu när ni pratar om kallblod. Är det tillåtet att tävla Isladshäst lokalt och regionlt? är lite intresserad av detta. rider en islandshäst o vill börja tävla men får man det?

JAg har hört det. JAg tyckte också att det verkade konstigt men ville bara fråga.tack så mycket :bow:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: co-SMAD4
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar