Ni med SVÅRFÖDDA hästar vad ligger ni på för kvot?

Sv: Ni med SVÅRFÖDDA hästar vad ligger ni på för kvot?

480 riksdaler betalar jag och han får 6 dl/dag
 
Sv: Ni med SVÅRFÖDDA hästar vad ligger ni på för kvot?

Får man fråga var du handlat ditt riskli Malin? Kanske bäst med pm ;)
 
Sv: Ni med SVÅRFÖDDA hästar vad ligger ni på för kvot?

Har en inackordering som är lite svårfödd. ca 500 kg fd travhäst som rids mycket lätt. Han behöver runt 110 MJ och ligger på en kvot på drygt 6.
 
Sv: Ni med SVÅRFÖDDA hästar vad ligger ni på för kvot?

Mitt fullblod äter alltid Lusern för att hålla hullet uppe. I vintras gick han på Lusern, Build up och havre. Samt såklart Silage i mängder. Kan rekommendera Build up;en, han blev jättefin av den :)

Jag brukar lägga honom på relativ hög kvot förövrigt. Tror jag hamnade på 8-9 nånting då. Beroende på hur mycket han rids osv.
 
Sv: Ni med SVÅRFÖDDA hästar vad ligger ni på för kvot?

Min erfarenhet av svårfödda hästar är att de behöver betydligt mer protein än vad foderstatsprogrammen tycker att de ska ha.


Håller verkligen med här, min blodis får mycket mer protein än vad programmen anger. Han skulle aldrig hålla hullet annars.
 
Sv: Ni med SVÅRFÖDDA hästar vad ligger ni på för kvot?

Att D&H funkar är inte konstigt med tanke på innehållet, de har höga värden.
Hippo alfa har inte det, jämfört med tex Mustang protein+ som har 10Mj och 130 smrp. Dock innehåller alfan mer lucern vilket anses snällare mot magen.

Mitt fullblod står på ca 130 Mj när hon tränas. Jag håller kvoten runt 6 men över det ger ingen positiv bieffekt. Det är Mj och en balanserad kvot som
behövs för att hålla fläsket.
 
Sv: Ni med SVÅRFÖDDA hästar vad ligger ni på för kvot?

Finns ett kosttillskott som heter Verm-X helt örtbaserat som gör att hästen kan tillgodose sig fodret mkt bättre.. Har provat d sj på en hingst som hade väldigt svårt att lägga på sig o d fungerade utmärkt. plus att inte mask o inälvsparasiter trivs i magen så d e ett hett tips!!
 
Sv: Ni med SVÅRFÖDDA hästar vad ligger ni på för kvot?

har hästen mask är det läge att avmaska, sköter man sånt finns det inga maskar som trivs eller icke trivs i magen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 462
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 009
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 613
Senast: Blubbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vem har väjningsplikt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp