MalinM
Trådstartare
Ja ni som har samma problematik som jag dvs att få kraken att hålla sig fin i hull. Vad ligger era foderstater för kvot, hur många mj resp smrp är foderstaten grundad på? Och vad är era hästars behov? Dela gärna med er av era grovfoder analyser och hur ni har tänkt när ni har räknat till just er häst!
Själv har jag ett 4 årikt fullblod, 163 cm 470 kg som nu stått 6 veckor på box och ser därför mindre trevlig ut både i hull och muskler trotts fri tillgång på hösilage och 4 kg Hi**o Al*fa G**w ich 1 kg betfor.. Inte lätt det här med foder..
Kan ju tillägga att vårt grovfoder är sådär, igen katastrof men jag är bortskät med betydligt bättre värden tidigare.. TS 77 mj 7,7 smrp 28 ca 2,6 p 1,8
magnesium 1,1 KVOT 3,6
Tell me hur fodrar ni era svårisar
Själv har jag ett 4 årikt fullblod, 163 cm 470 kg som nu stått 6 veckor på box och ser därför mindre trevlig ut både i hull och muskler trotts fri tillgång på hösilage och 4 kg Hi**o Al*fa G**w ich 1 kg betfor.. Inte lätt det här med foder..
Kan ju tillägga att vårt grovfoder är sådär, igen katastrof men jag är bortskät med betydligt bättre värden tidigare.. TS 77 mj 7,7 smrp 28 ca 2,6 p 1,8
magnesium 1,1 KVOT 3,6
Tell me hur fodrar ni era svårisar