Ni med STORA hundar!

BuenoBull

Trådstartare
För ungefär hur mycket äter er/era hundar i månaden?

Exempelvis raserna St Bernhard, GD, Bernersennen m.fl. :)

Sv: Ni med STORA hundar!

Min GD-tik åt för ca 600 kr i månaden, på torrfoder. På färskfoder gick det på ca 1000 kr/mån. Då var hon ej fullvuxen, utan skulle höjas upp lite till när hon blev äldre.

Hur lite äter han? Eller är det ett billigare torrfoder? Han är både större och tyngre än min ju. Visserligen hade hon ett väldigt stort behov av både fett och protein.

Vet inte om dobermann räknas. Men min äter en hel del. När han åt Hills så låg räkningen på 1000 kr/månad. Nu när han äter Bravo färskfoder så ligger räkningen på 700 kr månaden.

*skratt* låter på dig som att jag ger honom dåligt foder.. ;) ( fast så var det säkert inte menat )

Han äter ur Lupus sortimentet och det går ungefär 1 säck plus 1/3 ny säck på 1 månad.

Han äter ca 2½ liter torrfoder/dag och det är ju bara 100 kr mindre än vad du betalade

Jag har en weimaraner och hon äter färskfoder för 550 spänn i månaden ungefär, 1 kg om dagen.

//E

Nä, det vet du att jag inte menade :D

X åt det allra fetaste fodret på marknaden, för extremt aktiva hundar. På alla andra foder fick hon äta 20 dl om dagen ungefär, vilket hon inte orkade äta upp. På detta vart det 14 dl och jag fick komplementera med färskfoder så fort vi aktiverade oss mer fysiskt än vanligt. Ändå var hon lite för smal oftast. Bra förbränning kan man säga att hon hade :crazy: Hon åt ungefär 23 kg torrfoder i månaden plus 15 kg färskfoder/mån när hon åt det samtidigt. Var så skoj för plånboken när hon behövde båda fodrena ;) Och ändå har jag uppfödarrabatt på RC, så varje säck kostade 100 kr mindre än normalt. Egentligen skulle hon ha ätit för 800 kr/mån i torrfoder plus ca 300 kr/mån i färskfoder, när hon åt båda då. Utan färskfoder som komplement så "bara" 800 kr/mån, nu fick jag ner det till 600 tack vare att mamma föder upp :D

På enbart färskfoder åt hon 2½ kg/dag = ca 1200 kr/mån.

Senast ändrad:

Min GD-blandis på ca 58 kg äter för ungefär 600 kr i månaden, 1 ½ säck Standardt normal. (a´390:-) På 15 dl /dag håller han sig smärt och fin:

dscf0033_orig_SE.jpg

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 185
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
639
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat