Ni med side-pull erfarenhet!

alice

Trådstartare
Behöver hjälp med tillpassning och användningstips:
Nu ska det sitta? Hur hårt? Två fingrar som en "normal" nosgrimma? Hur långt ner på nosryggen? Av de bilder man ser verkar det se ut som det ska sitta ganska långt ner.

Sen vill jag ha en del "ridtips". Typ, när, hur och till vilka hästar använder ni det? Jag funderar på att använda det till ett varmblodssto som jag hjälper att rida till. Hon är fruktansvärt låg i gommen=det finns inte plats för bett eg, samt väldigt orolig i munnen. Tänkte att ett side-pull kanske kan vara en idé att använda vid skolning på ridbanan. Funkar det att ta ett "ledande tygeltag" med det?

//Alice

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 369
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 779
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 978
Senast: lewellyn
·
Utrustning Var igår & kikade på en ponny som jag lovat att hjälpa till med att rida till. Mycket trevlig ponny som tävlar Msv B hoppning & ska...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 287
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar