Ni med lite äldre hästar....

A

Anneli 07

...hur mycket rider ni? Hur gamla är era hästar? Min äldre pålle är 20 år och rids mellan fem och sex dagar i veckan, han rider ett riktigt träningspass hos instruktör, resten i egen paddock och i skogen, ibland kör vi ner till ett ridhus i närheten.
Nu fryser det på här nere och jag tänkte att han skulle få vila en vecka, är det dumt på en äldre häst? Är det bättre att hålla igång dom dagligen?

Sv: Ni med lite äldre hästar....

En veckas vila gör nog inte så mycket på en 20 åring.Om hästen får gå ute i hagen och röra sig på dagarna.Du kan ju också ta en promenad så han får röra på sig.
Har också en 20 åring som jag inte vill låta vila alltför länge:)

Jodå, han går ute hela dagarna i hagen, vi släpper ut vid 07.00 och tar in pållarna vid 21.00 så de är ute i hagarna en hel del :)
Ja, en promenad kan vi ju alltid ta eller kanske en skrittrunda i skogen, fast han blir så glad när vi kommer ut i skogen så då vill han springa lite också, man kan inte tro han är 20 år :rofl:

Min ena är också 20 år men han rids och tränas som vilken häst som helst (tävlar Msv). Så länge jag inte märker några ålderstecken så skulle jag inte ändra på något. Men den dagen som jag märker att ålder börjar göra sig påmind så kommer jag ju att dra ner på träning och tävling, men inte innan dess.

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 452
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 497
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 875
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 297
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar