Ni med Ipod, hur får jag över musik?

L

lie

När jag ska lägga in musik i ipoden, så kommer allt som jag har i datorn in. Men hur (rensar) man så att man får med bara några låtar???:confused:
 
Sv: Ni med Ipod, hur får jag över musik?

Hmm.. jag förmodar att du använder iTunes?

Det finns en inställning, synka hela biblioteket eller enbart vissa valda listor.
jag minns inte exakt var du hittar dessa inställningar, antingen i inställningar i menyn eller knappen längst ner till höger (ipodsymbolen när ipodden är inkopplad).
problemet är att om du enbart synkar några spellistor kommer låtar som ligger i flera listor också ta flera gånger utrymmet. dvs en kopia för varje spellista..
 
Sv: Ni med Ipod, hur får jag över musik?

Japp jag använder itunes.. Okej ska prova det senare, Fan att det ska vara så krånglit att få in lite musik...
 
Sv: Ni med Ipod, hur får jag över musik?

När du stoppar in sladden, så uppdaterar den sig själv = du får in de nya låtarna.
 
Sv: Ni med Ipod, hur får jag över musik?

Nä det funkar inte.. Eller det funkar men allt som är på datorn kommer in.. Och jag vill inte ha allt på datorn i ipoden...
 
Sv: Ni med Ipod, hur får jag över musik?

hm, menar du alltså att alla låtarna som du redan har i Itunes (och ipoden), förs över IGEN? varje gång du kopplar in usbkabeln?
För mig så kopplas automatisk dom nyaste låtarna som jag la in i iTunes till podden.
 
Sv: Ni med Ipod, hur får jag över musik?

Jag läste guideboken 100 gånger. Sen insåg jag att det inte funkade och köpte musiken i AppleStore eller vad det heter.
 
Sv: Ni med Ipod, hur får jag över musik?

Du får gå in i Redigera och sen inställningar.. där trycker du å iPod fliken och sen klickar du i rutan för att du vill lägga in låtar manuellt.. Sen är det bara att "dra" in dom i ipoden i iTunes. Att ta bort låtar ur iPoden gör du genom att "dra" ut dom från ipoden inne i iTunes.
 
Sv: Ni med Ipod, hur får jag över musik?

Koppla in iPoden i datorn, om itunes inte startas starta det, klicka på ipoden i menyn till vänster, när du gör detta kommer den en ny knapp längst ner till höger i iTunes fönstret med en ipod på bilden, klicka på den. sen ska där finnas allternativ för hur man vill updatera musiken på ipoden, en som lägger in allt du har, en som lägger in valda spellistor och en där du drar låtarna till iPoden manuellt... hoppas detta hjälper. :)

Pooh-sonen!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag funderar på att köpa hörlurar för att lyssna på musik och poddar. Kommer inte använda dem dagligen, så de behöver inte vara...
Svar
16
· Visningar
546
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
294
Senast: Enya
·
R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Tjatter Någon som gift sig på Drop in vigsel? Vi snubblade över info om att det ska hållas i en kyrka nära oss i sommar och det känns som att...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp