Ni med gamla hbl stamböcker se hit!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nobbeled
  • Startdatum Startdatum
N

Nobbeled

Jag vill gärna veta mer om stona:
Dina 2212 (F.2)
Lady 4693 (13)
Coronna 2316 (23)
Är det någon som dessutom skulle vilja skriva lite om dessa stofamiljer så blir jag JÄTTE TACKSAM!!!

Lill / Stall Nöbbeled

Dina 2212 föddes 1925 på Flyinge. Hon var brun med stjärn, vita bakfötter och 163 cm. Hon dog 1945.

Lady 4693 föddes 1944 hos John Larsson, Brandsberga, Ljungbyhed och ägdes av Johan Bartholdsson, Nygård, Grimeton. Hon var fux med vit fläck vänster baksida och 162 cm.

Coronna 2316 föddes 1928 hos sin ägare Franz Nilsson, Olivelugn, Rinnebäck. Hon var fux med bläs och vit höger framfot. II pris lantbruksmötet i Lund 1945. Hon togs ur avel 1952.

Vill du veta deras föllistor?

Tack!
Jag vill gärna veta deras stam speciellt mamma - mormor - mormorsmor ( gärna hingstarna oxå ). Och vilka stamböcker de står i.
Tur att det finns så snälla medmänniskor när man inte har de äldre böckerna själv!

Lill

Hur gör du när du får fram uppgifter på den länken du skrev? Jag sökte på Irco Marco 662 men svaret var att han inte finns i databasen. (Det är inte hans stam jag är intresserad av, tog det bara som ett försök, tänkte att han är ju "stor" ...)
Mvh P

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 911
Senast: Milosari
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
I
Träning Hej! Jag tänkte fråga om råd här. Det verkar vara smartare människor här än på ett annat ställe som jag har frågat :) Jag flyttade för...
2
Svar
36
· Visningar
3 581
Senast: Jenny
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 961
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar