Ni med flera hundar som avlivat en

viv

Trådstartare
När ni avlivat en hund, har ni då tagit med kroppen hem sen för att de andra hundarna ska få se att den är borta? Eller är detta något mänskligt beteende jag vill applicera på mina hundar?

Sv: Ni med flera hundar som avlivat en

Vi tog med kroppen och begravde den i trädgården, men innan dess fick andra vovven lukta på kroppen.

När ni avlivat en hund, har ni då tagit med kroppen hem sen för att de andra hundarna ska få se att den är borta?

Nej. Min kvarvarande hund visade inget speciellt utan var ungefär som vanligt. Lite låg kanske. Men det kan ju också ha berott på vår sinnesstämning.

Nej, mina hundar lämnas direkt till kremering efter avlivning.

Nej, skulle aldrig falla mig in.

Tog med mig den hund som skulle avlivas till vet och lämnade andra hunden hemma. Märkte inget speciellt på den andra hunden annat än att hon möjligen reagerade på att jag var ledsen.

Har gjort både och, har inte märkt något särskilt oavsett. Labben avlivade vi på gården hemma, då fick hunden som var snäppet yngre än henne sniffa, men hon var inte intresserad trots att de levt ihop hela hennes liv. Terriern tog vi bort hos vet. och ingen av de andra hundarna fick se henne, ingen reaktion där heller.

Båda hundarna var gamla och sedan ganska länge "borta" för de andra hundarna.

Tanken har aldrig ens slagit mig.
När jag tog bort blandisen var unghunden lite orolig, tog henne på en promenad, hemma igen kollade hon av lägenheten, såg att han inte var där, sen var hon som vanligt igen.

Då labben avlivades fick andra hunden komma in i rummet sen. Hon var inte alls intresserad av kroppen, utan undrade mest varför vi var ledsna.

Nej, skulle aldrig falla mig in.

Tog med mig den hund som skulle avlivas till vet och lämnade andra hunden hemma. Märkte inget speciellt på den andra hunden annat än att hon möjligen reagerade på att jag var ledsen.

Jag svarar också att det skulle aldrig falla mig in.
Däremot har jag med den andra hunden i bilen för att jag vet inte om jag skulle klara av att åka hem med en tom bil.

Jag har avlivat två hundar hemma med distriktsveterinärens hjälp. De andra hundarna har då fått komma in i rummet o se den döda kroppen, det har absolut verkat som de har fattat att flockmedlemmen är död. Men jag tror inte att det är ngt man liksom måste göra, det har bara fallit sig naturligt eftersom de har somnat in hemma.

Nix, men av flera anledningar så har det blivit så att den kvarlevande hunden fått vara med när den andre somnat in och de har inte ens reagerat.

Fick ta bort min sista älskade shar-pei för två veckor sedan och tanken var att lillhunden skulle sitta i bilen under tiden, men då hon började vråla då hon blev lämnad kvar när den andre hunden togs ut - så fick hon helt enkelt vara med. Båda låg och åt torkad kyckling i gräset tillsammans, när min shar-pei somnade in på en filt i solen utanför djursjukhuset.

Det var samma när den som nu somnade in var unghund och min dåvarande sjuka hund fick somna in - den lille var med, men reagerade inte alls. Så

Det var min plan, tycker inte om att lämna hundar i bilen i tättbebyggda områden och ingen hundvakt fanns, fast min lilla argbigga reagerade illa på oss ledsna personer och försökte försvara rottisen mot djurskötaren så han fick deporteras tillbaka till bilen för att inte stissa upp stämmningen.

Kan ju berätta hur vi gjorde nu då min gamling somnade in i onsdags. Han somnade in i bilen utanför veterinären utan de andra två. När vi kom hem med honom la vi honom på gräsmattan medan vi gjorde i ordning hans grav. Båda två var framme och nosade ett bra tag och sen var det inget mer med det. De är lite låga men det är väl för att vi själva är det.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 468
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 960
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 910
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka