Ni med delad vårdnad

Sv: Ni med delad vårdnad

Min spontana tanke är att du nog inte har en skyldighet, men tänk om det händer barnet något när du är borta. Är det inte då bra att exet vet var du finns och går att nå?

Men då räcker det ju att mobilen är på. Var du är kvittar ju.

Om du inte tänker dig att städnigt hålla dig max tre timmar hemifrån eller något sådant. Och även då kvittar det ju var du är.

Men min ångest handlar om, OM det händer något. Samtidigt som jag verkligen känner att vi måste skapa distans utan kontroll mellan oss..

Jag förstår det. Och du kan ju berätta vart du åker. Inte för att han har rätt att veta det, utan för att du vill berätta det.

Men jag förstår ärligt inte på vilket sätt det blir lättare för dig av att han vet att du är i Tokyo/New York/Ulan Bator/Kebnekajse OM något händer med barnet medan du är borta.

Däremot spelar det ju stor roll för dig att veta hur lång tid det tar från ett alarmerande samtal tills du är hemma igen. Det handlar ju inte enbart om avstånd, utan även om kommunikationer.

Men då räcker det ju att mobilen är på. Var du är kvittar ju.

Kan ju vara skönt att stänga av mobilen så andra inte kan nå en på semestern. Att lämna namn och nummer till hotellet där man ska bo (om man ska på nåt sånt) istället. Så man bara kontaktas om det verkligen är nåt.

Hade vi varit separerade hade jag gärna velat veta vad mina barn gjorde om de var med pappan, men hade jag barnen hade jag inte känt behov av att berätta det. Det är ju helt klart något att fundera över ;-)

Helt sant och det är ju precis så det är här ;) Hon vill veta vad barnen gör när de är hos oss men är inte särskilt jättenoga med att berätta vad de gör hos henne...

Kl

Jag hade nog försökt att informera lite ytligt, "vi åker till landet" "semestervecka på cypern" osv, och hoppats få detsamma tillbaka. Jag hade tyckt det var märkligt om mitt barn åkte på en veckas semester utan att jag hade en aning, däremot skulle jag passa mig för att ha åsikter om utflyktsmålet.
Lite lagom informationsutbyte tycker jag är lämpligt, men att man ska undvika att kritisera eller ens ha åsikter om det.

Hade vi varit separerade hade jag gärna velat veta vad mina barn gjorde om de var med pappan, men hade jag barnen hade jag inte känt behov av att berätta det. Det är ju helt klart något att fundera över ;-)

Jo, men det är ju en fråga om vilken detaljupplösning det ska ha. Nu är ju mina bonusbarn lite större så frågan finns inte längre. Men när de var lite yngre så informerade vi bara på ett mycket övergripande plan. Dvs vi berättade i stort sett bara om vi planerade utlandssemester. Det finns en skillnad mellan "nice to know" och "need to know".

Jag får själv bara"vi åker bort" så jag ger inte tillbaka mer heller.
Har varit hyfsat bra på att tala om , men får man inget tillbaka så.
Min dotter är ju så pass stor så hon kan ju få infon och ge infon med :)

Precis! Det är det som är det delikata problemet. Det är så lätt att bara se det ur sin egen synvinkel. Jag skulle verkligen behöva sätta mig ned och fundera på en sådan här sak för att kunna bli "rättvis". Men det är inget som bara skulle komma spontant, men med bearbetning av mig själv kan jag förändra mig. Mamman där har samma problem.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama