Ni med Birmor och Ragdolls!

Sv: Ni med Birmor och Ragdolls!

De var ju så fina! Ja blir det katt nån gång, vilket jag hoppas, så är det dessa raserna som gäller! Inte aktuellt i nuläget dock men jag tycker det är roligt att få se och höra om dem :)

Jag har en liten trasdocka som delar hem med mej och min huskatt.
Doris är 4år och hemmets sessa! Hon ska ha mjukmat om det så är det sista hon gör! Kommer alltid i hundranittio och ska hälsa i dörren när man kommer, öppnas kylskåpsdörren är hon där innan du hunnit öppna den helt. En bestämd dam som vet vad hon vill och när hon vill det!

Något vindögd, men det får man vara när man heter Doris!

Nu blev jag nyfiken... Visst är detta Doris aka Belle Doria? Det kan inte finnas så många fyraåriga blåa colorpointhonor som heter Doris. ;)

Jag har fem ragdolls, och snart blir det fler eftersom det är kattungar på väg. :love: Det är min foderkatt Mozzarella som ska få bebisar om ett par veckor. Både tur och otur att de inte kommer bo hemma hos mig men jag får åka dit och gulla ofta iaf.

105.jpg

Sen har jag även Mozzarellas mamma Dimma här hemma, en mycket bestämd dam som har så mycket kärlek att ge, och VÄRLDENS bästa mamma!

dimma346.jpg

Och så min älskade "lilla" sötnos, min fd avelshane Cirrus. Favoritsysslan är att ligga i mitt knä och myyyyysa fastän han egentligen inte riktigt får plats.

6.jpg

De två sista katterna är döttrar till Dimma och Cirrus. De är kullsystrar men olika som natt och dag dock.

Vackra, älskade, underbara Leica, mitt gosmonster och beeebis! Hon är 1 år och 2 månader och har fortfarande inte lärt sig att hoppa ner från översta hyllan i klösträdet utan kastar sig handlöst rakt ned på golvet istället. :angel:

083.jpg

Och syster Minolta, ett riktigt busfrö som ägs av min mamma och blir bortskämd som få. Riktigt gammal bild men jag har glömt lägga upp de senaste bilderna på henne.

050.jpg

/Erica

Lilly är minstingen hemma och det märks! Hon är full av bus och energi, när hon är igång gäller det att hålla i vasar, dukar och bordslampor! Hon har ett helt otroligt temperament, så fort man tar upp henne så blir hon som en geléklump och spinner så det hörs i hela huset, hon ÄLSKAR uppmärksamhet! Hon kommer alltid så fort klockan har ringt på morgonen (ibland innan...) och ska krypa så tätt intill det bara går och snutta och gosa. Att få följa med på utställning är nog det bästa som finns, inte nog med att matte och husse tvättar, kammar, fönar och pillar med en i flera dagar innan, väl på plats så finns det ju hur många som helst som vill gosa med en!
feb09-2.jpg

Lilly

:love::love:
herregud mitt hjärta!! de va de sötaste!

Lilly är minstingen hemma och det märks! Hon är full av bus och energi, när hon är igång gäller det att hålla i vasar, dukar och bordslampor! Hon har ett helt otroligt temperament, så fort man tar upp henne så blir hon som en geléklump och spinner så det hörs i hela huset, hon ÄLSKAR uppmärksamhet! Hon kommer alltid så fort klockan har ringt på morgonen (ibland innan...) och ska krypa så tätt intill det bara går och snutta och gosa. Att få följa med på utställning är nog det bästa som finns, inte nog med att matte och husse tvättar, kammar, fönar och pillar med en i flera dagar innan, väl på plats så finns det ju hur många som helst som vill gosa med en!
feb09-2.jpg

Lilly

:love::love:
herregud mitt hjärta!! de va de sötaste!

Tack! Ja hon är verkligen en liten docka! :love:

Nu blev jag nyfiken... Visst är detta Doris aka Belle Doria? Det kan inte finnas så många fyraåriga blåa colorpointhonor som heter Doris. ;)

/Erica

Jajjemen, stämmer jättebra! :) Hur känner du till henne? Ja, Doris är ett ganska ovanligt namn :p

Hej alla kattälskare!! Jag har en brun maskad birma kille på 1 år.Han är mycket speciell.Han är otroligt social och energisk kille. Han hämtar sina smågosedjur o kommer o lägger det i våra sängar,vill alltid vara med oss väntar när jag duchar mej.Jag kastar i väg hans tygboll o han springer o hämtar den o lägger ner den framför mej.Precis som en hund gör!!!Han gör sattyg oxå gillar att bita i sladdar :crazy:....Mycket enveten !Och han e en charmör alla smälter när de ser honom :love: Hes blue eyes:love: På natten passar han på att kolla läget om det finns något gott,tuggat på bullar som ligger i påsen chips allt som e gott han äter frukt oxå!!! Så man får se till att inget finns framme.:bow:

Senast ändrad av en moderator:

Birmor är härliga katter!! Har 1brunmaskad birma kille på 1 år. Hans pappa är ch Petrus och mamman är kyeemahs bijoux. Han är väldgt social och energisk.Tyvärr så lyckas jag inte lägga upp någon bild !!! Måste man ha en hemsida för att kunna göra det?

Senast ändrad av en moderator:

Nämen!! Det är ju min kastratkille som är pappa till din kille då! Är det lilla Gossen du har? Han var ju bara såååå söt! Samson (som Petrus heter här hemma) hann ju bara få en kull innan han blev kastrat, och det blev 4 vackra barn :laugh: Här är lite bilder på allihop:

Samson (Petrus)
siri_080701.jpg

Hans bebisar:

Gossen
gossen.jpg

Gullan
gullan.jpg

Gina
gina.jpg

Gilbert
gilbert.jpg

Vilka otroligt vackra katter ni har allihoppa:love:

Maya
(Blåmaskad helig birma)
Är en otroligt speciell dam. Har väldigt bestämda åsikter när och hur saker ska ske. Hon har bestämda tider när hon vill ha mat. Maya är gosig ibland när hon känner för det. Väldigt fin förnämnd. Men hon älskar vatten. Vill alltid vara i centrum.

25272319.jpg

26131246.jpg

25517273.jpg

24804903.jpg

25565737.jpg

25516928.jpg

24802353.jpg

Ursäkta bildbomben!

Birmor är härliga katter!! Har 1brunmaskad birma kille på 1 år. Hans pappa är ch Petrus och mamman är kyeemahs bijoux. Han är väldgt social och energisk.Tyvärr så lyckas jag inte lägga upp någon bild !!! Måste man ha en hemsida för att kunna göra det?

Du behöver ingen hemsida, men bilden måste finnas ute på internet. Jag brukar använda www.tinypic.com.

Jag har en ragdolldam som snart fyller 2 år. Hon är väldigt bitchig av sig rent ut sagt. En riktig prinsessa. Hon styr hemmet med järntass och allting under takhöjd tillhör henne (anser hon, vi har lite delade åsikter där). Hon har ställts ut ett par gånger. Har ett cert kvar till Internationell Premier. Vet dock inte om det blir så mycket mer pga hennes temprament. Kanske, vi får se.
Hon bryr sig inte om främlingar utan det är familjen som gäller. Vill en främling klappa henne utan hennes tillåtelse så bara blänger hon på dom och går därifrån. Otroligt fisförnäm.

25781193.jpg

23816688.jpg

23816847.jpg

Tack Nussikan och Scandi, roligt att ni gillade mina katter! :)

Jajjemen, stämmer jättebra! :) Hur känner du till henne? Ja, Doris är ett ganska ovanligt namn :p

Doris har en dotter hos hennes förra ägare (Amber) som min hane parade för ett par år sedan, Cirruskullen hette den kullen. :) Så jag känner Unni sedan dess! Jag var och hälsade på dem en gång, då hade Doris dåvarande kull precis börjat flytta hemifrån. Har nog några bilder på henne i gömmorna också om jag letar, jag fotograferade en del när jag var där. :)

/Erica

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 810
Senast: Zoya
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
758
Senast: Catsu
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
566
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama