Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
igår fick jag hem en arab, och jag har aldrig haft en sådan förut, så jag tänkte att ni som har araber och erfarenhet kanske kan dela med er av lite tips. Berätta gärna också hurdana era araber är.
Jag har en ganska negativ inställning till araber. Egentligen inte så mycket p g a min egen kontakt med dem utan för vad jag ser hos andra.
(obs, ta inte för allvarligt)
Araber bajsar minst en gång per ridpass, gärna mitt på vägen så man är tvungen att hoppa av och sparka undan.
Araber är mörkrädda.
Araber blir rädda för sig själva.
Araber förstår inte att det är dumt att rejsa när det är halt.
Araber slänger med huvudet.
Araber svänger så fort att man tappar balansen.
Araber får skav av all utrustning.
Araber är enmanshästar.
Vissa människor är arabhästmänniskor och för dem är en arabhäst perfekt. För andra människor fungerar det inte alls.
Jag har en ganska negativ inställning till araber. Egentligen inte så mycket p g a min egen kontakt med dem utan för vad jag ser hos andra.
Araber bajsar minst en gång per ridpass, gärna mitt på vägen så man är tvungen att hoppa av och sparka undan. Det gör aldrig vår arab
Araber är mörkrädda. stämmer inte heller, däremot känsligare för att komma in i ett ljust stall, behöver stanna för att vänja ögonen.
Araber blir rädda för sig själva. Inte mer än andra hästar
Araber förstår inte att det är dumt att rejsa när det är halt. Vilka hästar förstår det?
Araber slänger med huvudet. De måste ju visa hur vackra de är och hur underbart livet är
Araber svänger så fort att man tappar balansen. Dålig balans på ryttaren eller dåligt riden häst, inget typiskt arab
Araber får skav av all utrustning. Det har jag heller aldrig märkt, men min fjording
Araber är enmanshästar. Nja eller så är det så att man måste känna en arab för att förstå en arab
Vissa människor är arabhästmänniskor och för dem är en arabhäst perfekt. För andra människor fungerar det inte alls.
sista stycket håller jag med.Jag har en ganska negativ inställning till araber. Egentligen inte så mycket p g a min egen kontakt med dem utan för vad jag ser hos andra.
Araber bajsar minst en gång per ridpass, gärna mitt på vägen så man är tvungen att hoppa av och sparka undan. gör dom? det har jag aldrig märkt
Araber är mörkrädda.nej, men araber kan däremot vara MARKskygga. Det har de från öknen där sand-dynerna kunde ge vika
Araber blir rädda för sig själva.
Araber förstår inte att det är dumt att rejsa när det är halt.jasså? Min blir jätteförsiktig när det blir halt
Araber slänger med huvudet.mitt vbl slänger med huvudet, men inte araben
Araber svänger så fort att man tappar balansen.beror väl på hur den är inriden, rider man med vikthjälper så gör väl alla hästar så?
Araber får skav av all utrustning.det kan stämma, men då får man byta utrustning
Araber är enmanshästar.ja,många. men inte alla
Dom vi har haft har varit väldigt lätthanterliga, den ena var snäll men feg och den andra var av den tuffare modellen men väldigt trevlig.
Dock fick båda skav lätt. När jag blir gammal ska jag skaffa mig araber igenMkt fina hästar!
Underbara.Berätta gärna också hurdana era araber är.