Ni kommer väl ihåg denna tråd...?

et_flickan

Trådstartare
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=787737

Jag och min rottis som brottades.

Igår hade vi avslutning på kursen och jag och min hund vann "tävlingen" vi hade. Det är inge stort jag vet men min hund har gått från den absolut bångstyrigaste hunden på kursen till en liten ängel.

Vi klarade av liggande under gång som min tjej kunde utan att vi inte ens tränat. Inte heller har jag tränat att hon ska ha kontakt medans hon lägger sig men det fanns redan i hunden.

Alltså jag är bara så glad och vill dela med mig av min glädje. Jag har verkligen kunnat strypa denna hund vissa gånger men när jag såg hur mycket hon älskade att arbeta igår så inser jag att jag har en sån underbar hund.

Sv: Ni kommer väl ihåg denna tråd...?

Tack :banana::banana:
Ja det är så kuul :D

Nu ska jag visa upp henne på en marknad om nån vecka. Hon är så duktig så det klarar hon :)

Ja den tåden kommer ja ihåg :D GRATTIS till era framsteg å att hunden accepterat dig som sin flockledare :bump: lycka till på marknaden

Ja den tåden kommer ja ihåg :D GRATTIS till era framsteg å att hunden accepterat dig som sin flockledare :bump: lycka till på marknaden

Hon är en sån otroligt vek hund.

Jag har fått leka upp hennes självförtroende och hennes förtroende för mig igen efter det som hände. Men hon tål inte att jag tar i henne och det accepterar jag. Det är okej att jag tar i henne när situationen inte är så stressad men blir hon stressad biter hon ifrån. Och jag har insett att jag behöver inte ta i henne för att få som jag vill. Blir hon likadan är det bara att spela apa så tycker hon verkligen att jag är en kul flockledare och släpper mig inte med blicken. Men hon går fortfarande till mamma om hon inte får som hon vill, haha. Antagligen för att hon vet att hos mamma kan man fjäska, jag ger mig aldrig.

Liknande trådar

Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 363
Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 887
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 111
Senast: SandraM
·
Övr. Hund Långt men jag hoppas ni orkar läsa ändå! Vår nyss fyllda 1 åriga golden har på sista tiden haft lett att jaga upp sig i förväntan...
Svar
5
· Visningar
2 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka