Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Fast jag bara knappt är senior kommer jag ihåg det. Hade avsnitten inspelade på VHS, måste fått de av ngn för de gick på TV flera år innan jag fanns tror jag.
Började plöja igenom häromdagen, ridläraren är lika snygg idag som då :D
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Åh, de ska jag se! Vi hade bara två avsnitt inspelade. :)

/Lady_S
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Wohoo. Hade den på VHS när jag var liten. Den gick varm. Jag var för liten för att till fullo förstå alla aspekter av storyn men det var ju HÄSTAR! ^^
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Men finns det inte mer nostalgi att söka upp i arkivet? Jag kommer bara ihåg det där barnprogrammet med ungen som flög till andra världar med trasmattan.
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Det är ju inte ett sååå gammalt program, men jag älskade SPUNG när den serien sändes för 10-12 år sedan och har verkligen sörjt beskedet att den sannolikt aldrig skulle repriseras. Så när jag ramlade in i öppet arkiv och hittade den där, var glädjen mycket stor. Har frossat i alla avsnitten och avnjutit spellistor med all bra musik genom Spotify.
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Fasiken, nu kommer jag inte på vad det där programmet hette! Jag har ju googlat fram det en gång, och nu är det borta. Men jag hittade en annan nostalgitripp http://www.70s.se/BarnTV/

HA! Fröken Ensam Hemma!! Det var ingen matta, det var en gungstol. Jag börjar bli gammal...
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Åh tack! Jag såg serien när jag var yngre och har även läst boken. Det kan vara en av mina första "bokkärlekar" och som verkligen levt med mig. Minns fortfarande så många detlajer ur den trots att det är tjugo år sen jag läste den! Ska absolut se serien när tid finns:). (...och jag hade i många år en sån riktigt stor seg rått ståendes i bokhyllan bara som påminnelse från den boken:p).
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Åh! Jag hade alla avsnitt utom ett på video. Älskade att jag har samma namn som en av tjejerna som dessutom gillade vilda grå araber :-)

Delarna med klubbhuset och lite till spelades in på "min" ridklubb.
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Har klämt igenom hela serien idag. Insåg att jag kunde typ de tre första avsnitten utantill. De innehöll ju mest hästar (jag var 10 år när serien sändes på TV).

Madick: Din ridklubb? Vet du var serien är inspelad? I vilken stad och vilken ridklubb?
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Har klämt igenom hela serien idag. Insåg att jag kunde typ de tre första avsnitten utantill. De innehöll ju mest hästar (jag var 10 år när serien sändes på TV).

Madick: Din ridklubb? Vet du var serien är inspelad? I vilken stad och vilken ridklubb?

Klubbhusscenerna och där Maria o Maggas mamma står och tutar är Södra Evlinge Gård på Värmdö (skäcken i bakgrunden borde vara Navajo). Ridbilder med terrängbilder är Botkyrka, tredje stället kommer jag inte ihåg tyvärr. Staden borde vara i Sthlm nånstans.
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Nu har jag sett första delen. Hur kul som helst att jag kan alla repliker med tonfall och rytm!
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Tackar!
Jag tänkte på terrängbanan i Botkyrka. Är uppväxt i Södertälje och tittade alltid med längtan på den banan när vi åkte förbi på motorvägen.
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Igårkväll tittade jag igenom alla avsnitten.

Finns det någon straight tjej som när den gick på TV INTE var kär i den ridkläraren?! Jag fick ett svårartat återfall hemma i soffan, som 40-åring. Jag bara menar....
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Igårkväll tittade jag igenom alla avsnitten.

Finns det någon straight tjej som när den gick på TV INTE var kär i den ridkläraren?! Jag fick ett svårartat återfall hemma i soffan, som 40-åring. Jag bara menar....

Jooo...jag växlade mellan gravt återfall och skämskudde.
 
Sv: Ni har väl inte missat - Den Tredje Lyckan

Jag skrattade så högt att sambon blev väldigt nyfiken. Dessutom låter musiken "intressant" om man inte tittar samtidigt...
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 592
Senast: Fruentimber
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 449
IT & mobiler Med "äldre" här menat säg 50+. Alltså typ medelålders och uppåt. Är nyfiken: Hur väl hänger ni med i dagens teknik/medier/etc? Använder...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 506
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp