NH-klasser för åringar?

K

kitty

Min lilla 10 - månaders har den sista tiden blivit väldigt sammarbetsvillig. Brukar ta en extra runda med henne varje morgon innan hon få gå ut i hagen. Hörde att det fanns NH-klasser för åringar. Vad begärs att dom ska kunna? Vad gör ni andra med era åringar just nu och framtidsplaner för våren?

Sv: NH-klasser för åringar?

Vad menar du med "NH-klasser"? Typ tävlingsklasser? Finns väl inget sånt för NH vad jag vet?
Jag har börjat "jobba" lite mer med min som tvååring, har känts lagom då han själv börjat intressera sig. Kompisens åring har varit alltför fölvirrig för att kunna göra nått "riktigt" med... Men det lär väl vara individuellt.

Min åring är väldigt positiv till lära sig saker. När jag går med henne i skogen så vill hon knappt gå hem. Börjat träna henne att ge efter för tryck och hon fattar snabbt. Hon är hela tiden positiv med öronen framåt. Jag är inte så kunnig vad olika träningsmetoder heter. Men jag vet att det finns klasser där du visar lydnaden från marken. Jag har visat mina åringar på utställningar. Tycker det är bra och positiv miljöträning för dom. Tror också att det är individuellt vad unghästarna vill och kan göra. Just nu är min inne i en riktig positv utvecklingsfas. Tycker det är bra att ta till vara på den. Om nån månad kanske hon bara vill vara "barn" igen. Då får hon vara det.

Ok, då borde det vara någon western-klass kanske? För vad jag vet finns det ingen tävlingsgren inom NH.. har du frågat på westernforumet?

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 344
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 087
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 351
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 310
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar