ngn som har bra tips?

siimone

Trådstartare
Hej! jag har ett litet problem,
alltså jag ska på ridläger i sommar (en vecka)
och jag känner mig lite osäker, för senast jag galopperade så var det när jag och en kompis skulle provrida två hästar och
vi skulle trava lite, men dom skenade iväg med full fart,
och vi kunde inte få stop på dem,
och min kompis flög av och jag satt kvar på min häst som skenade,
men sen när jag andvände rösten lite mer så stannade hästen(det var två unghästar) och nu känns det som att jag inte kommer klara av att galoppera.
Jag har ridit från 7-11 års ålder, och hadde ett uppehåll på två år (är 13 nu)
och på anmälningslappen till lägret skrev jag att jag hadde 4 års ridvana,
men det var ju ett tag sen nu, och det känns som jag inte kommer klara av så mycket :confused: ...
tips någon ?

Sv: ngn som har bra tips?

Det bästa du kan göra är att redan första dagen berätta för ridläraren att du är lite osäker.
Då tar han/hon hänsyn till detta, och kan säkert hjälpa dig över rädslan.
Lycka till! Hoppas du får en trevlig ridlägervistelse!

Immer

Håller med föregående talare!
Berätta som det är och vad som hände. Jättebra att du anmält dig trots att du känner dig osäker tycker jag. Det är såsom jag ser det det enda sättet att bli av med osäkerhet/rädsla. Upp i sadeln igen, övning ger färdighet;)
Lycka till!

håller med,, berätta vad som hände dej.. Be att få en "stabil" häst, lycka till och ha så kul på ditt läger!!:)

Håller med föregående talare!
Berätta som det är och vad som hände. Jättebra att du anmält dig trots att du känner dig osäker tycker jag. Det är såsom jag ser det det enda sättet att bli av med osäkerhet/rädsla. Upp i sadeln igen, övning ger färdighet;)
Lycka till!

tack så mkt :laugh:

Det var en ruskig upplevelse att vara med om, vem som helst skulle bli skakis. Du ska absolut berätta, en bra ridlärare kommer att se det som sin uppgift att hjälpa dig få tillbaks självförtroendet.

lycka till! :banana:

Du är jättemodig som faktiskt åker iväg på ett läger eftersom du är ganska osäker, du ska vara helt ärlig och tala om hur du känner och vad som har hänt för ridläraren, det dummaste du kan göra är att tiga och sedan bli ännu räddare. Den som talar är modig! Ha så kul på ridlägret.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 415
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 732
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 331
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar