New Founland?

T

Tusse2

Någon som har en New Founland? Själv har jag det inte, men har drömmar om att skaffa en. :angel:

In med bilder!

Sv: New Founland?

Har haft....

Ett glatt matvrak, ca 50 kg "lätt" som glatt drog in hela grustag och stallets hela spånlager och var en stor trygghet för hela familjen, 2 -som 4-benta. Hon hatade att gå i koppel, men att gå lös var skojigt, i synnerhet om det fanns vatten i närheten. Bada ute var skoj, både sommar som vinter. Att däremot tvingas bada i duschen med schampo var måttligt kul....
Snarkningarna nattetid överglänste husses snarkningar med råge....

Haha! Ojdå! Låter jätte.. roligt! :D
Vill så gärna ha en, de är så söta och verkar vara snälla och
trevliga djur.

Jo, de är både snälla och trevliga men OERHÖRT måna om sin familj. Man kan vara fullkomligt trygg när man har sin "nuffe" med sig, för INGEN får kröka ett hår på ens huvud.

Sedan ska man tänka på att den URGULLIGA lilla valpen växer upp till en stor hund, som sagt vägde vår tik ca 50 kg. Det jag lärde mig av denna mysiga hund var att man måste verkligen vara väldigt intresserad av pälsvård. Man bör dessutom vara ett "städfreak" alternativt inte bekymra sig om en hel del "skit i hörnen".

Vår tik var oerhört trofast och trygg, hon älskade att åka bil och följa med lös på ridturer i skogen. Men hon tog plats!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 134
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar