nevin

Trådstartare
Nu börjar jag igen, hispar redan långt inna det är dags...

Förlossningen alltså, det är den jag är nervös inför, det gick ju himla bra båda de tidigare gångerna, men lik förbannat är jag så nervös att jag nu drömmer mardrömmar om den. Jag kan sitta och tänka att jag nästan ångrar att jag blev med barn, inte för att jag inte vill ha barn, men för att slippa förlossningen.... Jag vill bara att det ska vara över, de här sista veckorna är bara väntetid med inslag av hysteriska anfall och daglig oro! Jag var likadan förra året, helt hysterisk sista veckorna, sedan var förlossningen egentligen en dröm om man hör hur andra hade det. Och under själva förlossningen var jag inget orolig, det bara flöt på och enda gången jag mådde dåligt var nånstans i mitten av öppningsskedet då det gjorde så ont att jag helst ville avbryta en stund för vila. Jag ska inte klaga, 5 timmar tog det, inget mer än lustgas och som sagt, jag mådde rätt fint ändå. Men varför sitter jag då här och hispar och gnäller?

Jag klappar om min mage, längtar efter min lilla bebis och älskar redan den nya lilla individen som ligger därinne och väntar på att få komma ut till oss. Det är så underbart att vara mamma, bara man slapp den förbannade förlossningen..... gah, kan man inte få vakna en dag och det är klart och man har en gosig bebis brevid sig bara?

Sv: Nervös!!

Jag var precis likadan nu andra gången... Första gången hade man ju ingen aning vad man hade att vänta sig, visst, man visste att det gör ont, men inte vilken typ av smärta och inte hur ont, men när man varit med om det en gång så vet man. ;)

Jag var inte ett dugg nervös första gången...trots att jag varit livrädd för att föda barn i hela mitt liv & alltid sagt att jag ska adoptera om jag ska ha barn. Men iom att jag blev med barn så försvann den där rädslan, då såg jag helt plötsligt konstigt nog fram emot det...var spännande på något sätt...

Nu andra gången tyckte jag inte att det var lika spännande att gå & vänta. Första gången gick bra, väldigt bra, ändå var jag nervös och orolig andra gången...så jag vet precis hur du känner det.

Men det kommer & gå bra ska du se. :) Och det är ju tur att det finns div olika smärtlindringar att välja på om det skulle bli alltför outhärdligt. Men jag är ju så envis osså så jag klarade mina förlossningar helt utan smärtlindring resp med lustgas.

Jag förstår också hur du menar.
När Nikki skulle födas var jag inte nervös, jag var mest förväntansfull. Förlossningen gick ju också hur smidigt och lätt som helst, snabbt gick det också.

Nu är jag ju inte gravid igen eller så, men bara tanken på att jag någon gång i framtiden kanske ska föda barn igen ger mig panik. Det känns som att jag aldrig i livet skulle klara det, och så är jag livrädd för att det ska bli värre nästa gång, och att det ska komma som en chock eftersom det gick så lätt första gången.

Men jag är övertygad om att det kommer att gå som en dans för dig. Men det är nog också helt naturligt att oroa sig. Tyvärr så måste man ju gå igenom en förlossning för att få ut sin lilla älskling, det finns ju liksom inget att göra åt det. Men du vet ju också vad du får, så jag tror nog att du kommer att vara stencool när det väl är dags.

Lycka till!

Tänk om man kunde beställa dem på postorder! :idea: Först skickar man ett paket med ägg & spermier och sedan *vips* 9 månader senare dyker det upp en bebis i brevlådan! :D

Det kommer att gå bra ska du se! Och kom ihåg, den 9:e december var det! ;)

Här är en till som drömmer mardrömmar om förlossningen. Kan ibalnd få panikkänslor då jag inser att det är för sent att backa ur.

Fast jag hade en tuff första förlossning som avslutades med sugklocka efter 2 dygn med värkar. Så jag försöker tänka lite som så att det kan ju knappst bli värre;).

De kommer säkert gå bra, ut kommer de ju alltid.

Försök att komma iväg på en profylaxkurs (hon som skrivit Innan du föder, Anna Wilsby).
Det hjälpte mig och min man väldigt mkt :) Finns bok om du inte har möjlighet att gå på kurs, men jag rekomenderar verkligen kursen, gärna så fort som möjligt så du hinner träna :) Jag hann tyvärr inte träna tillräckligt, men fick iaf mkt hjälp av kursen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Bufera
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 777
Senast: Maniac123
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?
  • Valp 2024